Parteneriat între Poșta Română și eBay pentru susținerea exporturilor făcute de IMM-urile locale

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Compania Națională Poșta Română și eBay au lansat proiectul e-export nation, o inițiativă ce are ca scop să sprijine creșterea exporturilor online de produse ale afacerilor românești. E-export nation este o platformă care simplifică activitatea de export online și își propune să contribuie la dezvoltarea IMM-urilor din România. Parteneriat între Poșta Română și eBay pentru susținerea exporturilor făcute de IMM-urile locale

Afacerile românești care se înscriu în acest program sunt sprijinite să își exporte produsele în peste 190 de țări, prin intermediul eBay, considerată una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Astfel, clienții din diferite țări care aleg să cumpere de la comercianți români își pot primi produsele la costuri optime și în cel mai bun timp de livrare, folosind serviciile Poștei Române.

„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea“, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

IMM-urile se pot înscrie în acest program pe website-ul https://export.ebay.com/ro/e-export/ și beneficiază, printre altele, de listarea gratuită a produselor pe eBay în primele trei luni, training personalizat și tarife reduse.

„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global”, a menționat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets.


Citește și Quick commerce, de la super nișă la oportunitate pentru jucătorii din e-groceries


Clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare primesc un pachet de beneficii: reduceri tarifare pentru trei categorii de servicii, preluare gratuită, livrări de 2-3 zile pentru EMS (Express Mail Service), costuri reduse pentru volume mari. 

„Dorim să ușurăm startul comercianților români pe piața globală prin facilitățile pe care compania le oferă prin acest program, astfel încât ei să se poată concentra mai mult pe viziunea antreprenorială și pe felul în care își pot dezvolta afacerile pe termen lung. Această inițiativă este doar un prim pas în a aduce antreprenoriatul românesc în rândul priorităților Poștei Române. Credem în parteneriatul lansat astăzi și în faptul că prin educarea IMM-urilor către e-commerce contribuim la stimularea producției românești și a exportului”, a declarat Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale Poșta Română.

Condițiile de eligibilitate pentru IMM-urile care doresc să se înscrie în e-export nation precum și lista tuturor beneficiilor oferite de partenerii programului sunt disponibile pe platforma https://export.ebay.com/ro/e-export/.

Compania Națională Poșta Română este liderul național în servicii poștale, are cea mai extinsă logistică și deservește aproape 19 milioane de români. Este unul dintre cei mai mari angajatori români, are o istorie de 161 de ani și se află în acest moment în plin proces de modernizare și digitalizare. Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării deține 93,52% din drepturile de acționariat ale Companiei Naționale Poșta Română.

eBay Inc. este un lider global în comerț care conectează milioane de cumpărători și vânzători în peste 190 de piețe din întreaga lume. eBay oferă oportunități economice persoanelor fizice, antreprenorilor, întreprinderilor și organizațiilor de toate dimensiunile. Fondată în 1995 în San Jose, California, eBay este una dintre cele mai mari și mai vibrante platforme de comerț electronic din lume. În 2022, pe eBay s-a tranzacționat un volum brut de mărfuri de aproape 74 de miliarde de dolari.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...