Informații despre drepturile consumatorilor, adunate într-o platformă online

Asociația „Sută la Sută Românesc”, cu susținerea Mastercard România și a unor instituții de stat cheie în domeniul protecției drepturilor consumatorilor, a lansat, astăzi, Tribuna Consumatorilor (www.tribunaconsumatorilor.ro), o platformă online cu informații despre drepturile consumatorilor, ce pune la dispoziția utilizatorilor materiale text și video. Informații despre drepturile consumatorilor, adunate într-o platformă online

Proiectul înglobează informații utile pentru toate tipurile de consumatori din patru arii mari - tehnologie, bani, casă și familie, auto și călătorii – printre subdiviziile acestora aflându-se și sectorul alimentar.
„Tribuna Consumatorilor va deveni, cu siguranță, prima sursă la care consumatorul apelează atunci când are nevoie de informații cu privire la drepturile sale, fie că este vorba despre încheierea unei polițe de asigurare, de accesarea unui împrumut bancar, achiziționarea de electrocasnice și nu numai. Am avut această inițiativă după ce am constatat că furnizorii și consumatorii au nevoie de o punte de comunicare prin care relația lor să se îmbunătățească. Știm că buna cunoaștere a drepturilor consumatorilor este un prim pas către întărirea acestei relații, contribuind semnificativ la calitatea serviciilor și a produselor existente”, a declarat Adrian Iordache, inițiator al proiectului.

Până în prezent, proiectului i s-au alăturat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Asociația Presei Agricole din România (APAR), Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), Institutul Bancar Român (IBR), Asociația Patronatelor din Industria Laptelui (APRIL), C.N.I.E.P. Larex și Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN).

„Anul acesta România a împlinit 10 ani de când a intrat în Uniunea Europeană, de când participă la piaţa unică unde discutăm astăzi de peste 500 de milioane de consumatori care generează peste 56 % din PIB-ul Uniunii Europene. În tot acest demers, în afară de modificările legislative venite dinspre Uniunea Europeană spre România şi adaptate la specificul naţional, au însemnat şi destul de multe reclamaţii, ceea ce aş putea cifra astăzi la peste 700.000 de reclamaţii în 10 ani pe câteva sectoare importante: alimentar, nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărăturile online şi transporturi, sectoare care se regăsesc şi în agenda consumatorului european”, a subliniat Bogdan Pandelică, Președinte ANPC.

Conținutul prezent pe Tribuna Consumatorilor va fi actualizat în permanență cu noi informații cu privire la drepturile consumatorilor.

Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România
EY România: Conectarea cu un consumator independent ridică o nouă provocare pentru retaileri și branduri
47% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor, în ciuda temerilor legate de creșterea costului vieții (73%), de schimbările...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Mircea Turdean, Farmec: Inovația este cuvântul cheie pentru orice brand care își dorește să rămână relevant
Mircea Turdean, Farmec: Inovația este cuvântul cheie pentru orice brand care își dorește să rămână relevant
Industria produselor de frumusețe nu există fără inovație, spune Mircea Turdean, Director General Farmec, compania pentru care investițiile în...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Reguli noi privind transparența și dublul standard pe piața locală de retail
Reguli noi privind transparența și dublul standard pe piața locală de retail
După lungi dezbateri cu mediul de afaceri și cu marii retaileri din România, directiva care prevede armonizarea drepturilor consumatorilor din UE...