Informații despre drepturile consumatorilor, adunate într-o platformă online
Asociația „Sută la Sută Românesc”, cu susținerea Mastercard România și a unor instituții de stat cheie în domeniul protecției drepturilor consumatorilor, a lansat, astăzi, Tribuna Consumatorilor (www.tribunaconsumatorilor.ro), o platformă online cu informații despre drepturile consumatorilor, ce pune la dispoziția utilizatorilor materiale text și video.
Proiectul înglobează informații utile pentru toate tipurile de consumatori din patru arii mari - tehnologie, bani, casă și familie, auto și călătorii – printre subdiviziile acestora aflându-se și sectorul alimentar.
„Tribuna Consumatorilor va deveni, cu siguranță, prima sursă la care consumatorul apelează atunci când are nevoie de informații cu privire la drepturile sale, fie că este vorba despre încheierea unei polițe de asigurare, de accesarea unui împrumut bancar, achiziționarea de electrocasnice și nu numai. Am avut această inițiativă după ce am constatat că furnizorii și consumatorii au nevoie de o punte de comunicare prin care relația lor să se îmbunătățească. Știm că buna cunoaștere a drepturilor consumatorilor este un prim pas către întărirea acestei relații, contribuind semnificativ la calitatea serviciilor și a produselor existente”, a declarat Adrian Iordache, inițiator al proiectului.
Până în prezent, proiectului i s-au alăturat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Asociația Presei Agricole din România (APAR), Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), Institutul Bancar Român (IBR), Asociația Patronatelor din Industria Laptelui (APRIL), C.N.I.E.P. Larex și Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN).
„Anul acesta România a împlinit 10 ani de când a intrat în Uniunea Europeană, de când participă la piaţa unică unde discutăm astăzi de peste 500 de milioane de consumatori care generează peste 56 % din PIB-ul Uniunii Europene. În tot acest demers, în afară de modificările legislative venite dinspre Uniunea Europeană spre România şi adaptate la specificul naţional, au însemnat şi destul de multe reclamaţii, ceea ce aş putea cifra astăzi la peste 700.000 de reclamaţii în 10 ani pe câteva sectoare importante: alimentar, nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărăturile online şi transporturi, sectoare care se regăsesc şi în agenda consumatorului european”, a subliniat Bogdan Pandelică, Președinte ANPC.
Conținutul prezent pe Tribuna Consumatorilor va fi actualizat în permanență cu noi informații cu privire la drepturile consumatorilor.