Facem imposibilul posibil, în print, ambalaje şi logistică!
Înfiinţată în 2012, TIPLOG este prima companie din România care a integrat tiparul cu logistica, într-o ofertă unică pe o piaţă extrem de concurenţială.
TIPLOG lucrează strâns cu fiecare client pentru a înţelege nevoile şi aşteptările acestuia şi pentru a organiza un lanţ eficient de distribuție a materialelor în toate colțurile țării - în mediul urban şi rural. Cu alte cuvinte, TIPLOG este responsabil de rezultatul final al proiectului pe tot parcursul său operaţional, obiectivul companiei fiind zero erori în lanţul de tipar şi logistică.
Cu un număr de 404 proiecte de tipar şi logistică realizate în 2023, o medie de aproximativ 32.000 livrări printuri lunar şi o echipă extinsă de peste 120 colaboratori dedicați, TIPLOG deserveşte în acest moment 30 de clienţi recurenţi şi coordonează alte câteva zeci de proiecte recurente.
„Aria noastră de servicii este complexă de la print şi soluţii de tipar personalizate, incluzând aici consultanţă tipar, producţia de ambalaje şi serviciile de distribuţie teritorială. Misiunea noastră este să realizăm materialele dorite, la nivelul de calitate dorit şi să asigurăm o livrabilitate de 700% în locațiile stabilite de clienți și la termenul dorit, în România sau în străinătate. Garantăm livrarea la timp în mii de locaţii, fără probleme şi ne ţinem promisiunile de afaceri", a declarat Călin Pascu, Director General TIPLOG.
Care sunt atributele care vă diferenţiază categoric de celelalte companii din domeniul în care activaţi?
Unul dintre cele mai importante avantaje competitive pe care ne bazăm este garanţia livrabilităţii în proporţie de 100% în toate locaţiile clientului, la termenul contractat şi în condiţiile aşteptate de client, nu cum spune o vorbă românească "las că merge şi aşa". Chiar şi în aceste condiţii grele de aprovizionare cu hârtie, avem acces la stocuri de hârtie şi materie primă prin reţeaua de parteneri creată în 12 ani de activitate. Datorită know-ului nostru tehnic - ştim ce face fiecare tehnologie de tipar - avem flexibilitate și reușim să realizăm cantități și de 3-4 ori mai mari faţă de cum erau planificate în comanda iniţială.
Pentru că ne dorim să venim în întâmpinarea clienţilor şi să contribuim la succesul afacerii lor, reușim să preluăm responsabilitatea realizării şi livrării materialelor tipărite de la departamente implicate în această activitate (Marketing, Trade Marketing, Operaţional sau Achiziţii) şi le finalizăm la termenul stabilit indiferent de întârzierile apărute pe acest lanț operaţional. În vederea unei mai bune eficienţe operaţionale şi pentru că timpul clienţilor noştri este foarte important avem o persoană de contact unică indiferent de varietatea produselor şi serviciilor dorite şi ne asigurăm că livrarea s-a efectuat în condiţiile cele mai bune printr-un serviciu specializat de call-center de raportare şi verificare recepţie cu magazinele/sucursalele sau unitățile clienţilor.
Ce provocări întâmpinaţi în această perioadă?
În contextul actual ne confruntăm cu următoarele provocări:
-Alegerea între Print şi Online
Am observat că nu există trasabilitate clară în Printing şi ne străduim să arătăm cum printul - dacă este organizat strategic, planificat corect şi cu un nivel înalt de livrabilitate - aduce rezultate foarte bune!
Platformele Print şi Online nu se exclud una pe cealaltă, iar mixul de marketing poate genera rezultate mai bune prin combinarea celor două. Unul dintre clienţii noştri model este PROFI, care obţine rezultate bune din print şi are o strategie omnichannel integrată şi comunică atât pe online (Profi App, Whatsapp, social media, website), cât şi în print (reviste, postere, POSM). Şi nu în ultimul rând, cheltuielile de Printing, dacă au predictibilitate, contribuie la diminuarea costurilor în magazine, dar şi la creşterea vânzărilor datorită unor promoţii comunicate eficient în magazine.
-Predictibilitatea preţurilor
Toate domeniile de activitate se confruntă cu o impredictibilitate a preţurilor şi nici domeniul nostru nu este ocolit de acest fenomen. Printr-o planificare eficientă, un proces decizional scurt și o comunicare bună cu toţi factorii implicaţi în acest proces, reuşim să practicăm un management transparent al costurilor și să contribuim la profitabilitatea clienților noştri.
-Dezvoltarea - un proces continuu
Suntem în permanenţă preocupaţi de creșterea calității serviciilor și a produselor oferite şi colaborăm cu firme şi consultanţi specializaţi în vederea perfecţionării şi dezvoltării profesionale a membrilor echipei. Ne diferenţiem de tipografii şi de agenţiile de publicitate prin responsabilitatea pe care ne-o asumăm pentru execuţia impecabilă a fiecărui proiect, prin oferirea serviciilor de logistică şi a unei structuri de costuri corecte.
Care este strategia pe termen scurt şi mediu a companiei?
”Pe termen scurt si mediu ne dorim să dezvoltăm relaţiile cu partenerii interni şi externi pentru accesul la tehnologii avansate de print şi să creştem numărul de soluţii de personalizare şi gradul de automatizare al activităților operaţionale repetitive. TIPLOG este deja prezent pe piaţa ambalajelor şi ne dorim să dezvoltăm serviciile integrate de packaging şi logistică pentru domeniul Food şi Non-Food. Putem realiza orice fel de tipăritură, livrăm oriunde în ţară cu cei peste 85 de livratori dedicaţi şi personalizăm soluţiile pe nevoile clienţilor noștri, în special în proiectele complexe şi care dau bătăi de cap", a declarat Călin Pascu.