eMAG: Cum cumpără familiile din România

În contextul în care opt din zece clienți eMAG locuiesc cu un partener, iar jumătate dintre aceștia au și un copil, eMAG a explorat dinamica rolurilor în familie în ce privește cumpărăturile și a lansat o nouă umbrelă  de comunicare la nivel regional, în România, Ungaria și Bulgaria. Astfel, potrivit unui studiu efectuat în rândul clienților eMAG în perioada 17-29 august 2023, în majoritatea familiilor (65%), bărbații au cel mai mare aport la bugetul familiei, dar cele mai multe decizii de cumpărare sunt luate de femei. eMAG: Cum cumpără familiile din România

Familiile își planifică viața cu liste organizate și aleg împreună cărți, muzică și hrană pentru animale, mai bine de jumătate dintre familii având o abordare bine organizată, cu liste de cumpărături și își planifică  produsele pe care doresc să le achiziționeze. Potrivit studiului eMAG, bărbații au venituri mai mari, însă partenerele sunt cele care preiau responsabilitatea cumpărăturilor obișnuite. Astfel, femeile aleg produsele de curățenie, obiectele de mobilier, articolele vestimentare și accesoriile, dar și produsele de igienă sau produsele dermato-cosmetice. Bărbații însă se implică mai mult în alegerea cumpărăturilor din categoria electro-IT & auto, băutură și mâncare, accesorii și echipamente sportive.

În același timp, studiul arată că bărbații preferă opțiunile mai comode și caută mereu cea mai simplă metodă pentru a achiziționa un produs. Pe de altă parte, femeile sunt atente să aleagă și cel mai bun preț, astfel că urmăresc promoții și oferte.

Noua campanie de comunicare a eMAG este astfel construită în jurul Familiei Căutărescu, o familie în care fiecare personaj reprezintă o tipologie de consumator și își urmărește propriul interes când vine vorba despre shopping. „Fiecare dintre noi avem nevoi și roluri diferite în familie, iar datele noastre arată că fiecare membru are un comportament specific. La fel stau lucrurile și în Familia Căutărescu, cu ajutorul căreia ne propunem să comunicăm într-un mod simplu și ușor de povestit mai departe despre serviciile și ofertele pe care le punem la dispoziția clienților noștri. Ancorată în sloganul de brand lansat acum mai bine de un an, noua campanie de comunicare portretizează prin intermediul unor situații de viață interpretate cu umor felul în care shoppingul online pătrunde din ce în ce mai mult în obiceiurile de zi cu zi ale familiilor”, a declarat Irina Pencea, General Manager eMAG România.

În Familia Căutărescu, Flori este stâlpul casei, tipul mamei organizate care umblă cu listuțe de cumpărături și este atentă la prețuri și oferte, însă din când în când se răsfață cu câte ceva pentru ea, pe când soțul ei, Relu s-a documentat cu ajutorul review-urilor și știe tot ce mișcă în online. Copiii sunt cei care știu mereu unde să găsească informații despre produse și stau cu ochii pe noutățile din tehnologie, potrivit studiului eMAG, iar David, băiatul din Familia Căutărescu, este geniul familiei, pasionat de jocuri de construcții, de roboți și știință. Alături de el, Ema, sora lui, este în perioada preadolescenței, deci caută în permanență noutăți și încearcă să obțină ce o interesează de la ceilalți membri ai familiei. În jurul familiei de bază gravitează bunicul Bebe, care joacă rolul căutătorului chibzuit și atent la economii, însă căruia îi place să pară cool și să țină pasul cu tehnologia. Alături de el, unchiul Anton, bufonul familiei, face cumpărături impulsiv și pare mereu pe punctul de a da lovitura cu idei noi de proiecte și business.

Înființată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care a dezvoltat un ecosistem regional bazat pe tehnologie, în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful), 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, deschiderea pachetului la livrare, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și aplicația de mobil. Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: eMAG Ads, cross-border, Fulfilment, aplicația mobilă sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea. 

 

eMAG, 1.300 etichete de vin vândute în ultima săptămână. Comanda medie este de 260 lei și conține patru produse
eMAG, 1.300 etichete de vin vândute în ultima săptămână. Comanda medie este de 260 lei și conține patru produse
Cu o săptămâna înaintea Crăciunului, vânzările de vin și băuturi spumante pe eMAG au crescut de aproape două ori și jumătate față de...
eMAG: Comercianții din Marketplace, +14% în vânzări, peste media din retail
eMAG: Comercianții din Marketplace, +14% în vânzări, peste media din retail
Investițiile în tehnologie și programe dedicate antreprenorilor pentru dezvoltarea ecosistemului eMAG Marketplace au crescut cu 14% vânzările...
eMAG: Plata cu cardul a ajuns la 63% vara aceasta, mult peste media anului trecut
eMAG: Plata cu cardul a ajuns la 63% vara aceasta, mult peste media anului trecut
Plata cu cardul a ajuns la 63% din totalul comenzilor efectuate de către clienții eMAG în perioada iunie-august anul acesta, în creștere cu 13%...
eMAG, creștere de 22% a cumpărăturilor pentru produsele de folosință zilnică
eMAG, creștere de 22% a cumpărăturilor pentru produsele de folosință zilnică
Adopția ecommerce pentru produsele de folosință zilnică a crescut tot mai mult în rândul clienților eMAG care, în prima jumătate a acestui...