DigiSinergy: 1 din 2 firme care cumpără doar aplicații de digitalizare nu le va utiliza sau va renunța la ele

Una din 2 firme din România care cumpără soluții software de digitalizare a business-ului, fără a accesa servicii adiacente, nu le va utiliza niciodată sau vor abandona utilizarea acestora după mai multe încercări nereușite, potrivit DigiSinergy, companie de tehnologie și expert în transformarea digitală a business-urilor. În lipsa personalului calificat, firmele nu sunt în măsură să gestioneze transformarea proceselor actuale, pentru a putea integra aplicații de digitalizare. DigiSinergy: 1 din 2 firme care cumpără doar aplicații de digitalizare nu le va utiliza sau va renunța la ele

În același timp, 30% dintre companiile analizate folosesc aplicațiile de digitalizare cumpărate la o capacitate infimă, de numai 10%. În lipsa analizei de business, în cadrul căreia se stabilesc funcționalitățile și limitele soluțiilor achiziționate, companiile nu sunt în măsură să facă legătura între diverse funcționalități ale aplicațiilor și nevoile lor. Pe de altă parte, atunci când clienții beneficiază de suportul furnizorilor și în procesul de implementare, aplicațiile vor putea fi utilizate la o capacitate mai mare decât așteptările.

„Companiile din România se familiarizează cu digitalizarea și înțeleg că își pot transforma modelul de business dacă utilizează instrumente și tehnologii. Ne aflăm însă într-o etapă incipientă, unde prea puțini manageri și factori decizionali știu că digitalizarea nu se rezumă la achiziția unei aplicații, a unui soft. În digitalizare, one size does not fit all. Cele mai multe dintre companii cumpără acum software fără o analiză de business prealabilă și nu vor personaliza niciodată soluția în acord cu nevoile, obiectivele și protocoalele interne. În plus, fără suport pentru implementare și adaptare la modul intern de lucru, soluția nu își va îndeplini scopul”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Rezultatele vor fi cele așteptate atunci când software-ul achiziționat este dublat de serviciile pre și postachiziție. Analiza de business, personalizarea soluției, implementarea și trainingul sunt obligatorii cu atât mai mult în companiile care nu au personal calificat pentru aceste etape.

Chiar și atunci când clientul îi comunică furnizorului de soluții care sunt așteptările în materie de digitalizare, calibrarea soluțiilor propuse de furnizor necesită o perioadă de rulaj pentru a atinge maximum de eficiență. 

Poate exista o diferență între ce își dorește clientul și ce oferă aplicația inițial, chiar dacă au fost comunicate, agreate și implementate toate cerințele. Pe parcursul folosirii soluției, clientul va putea înțelege cu adevărat cât de multe aspecte poate îmbunătăți prin digitalizare și va solicita lucruri pe care le observă doar în proces și consideră că îi sunt necesare.

Între soluțiile dezvoltate de DigiSinergy se numără și aplicații de automatizare a proceselor de BackOffice și management, precum: InvOn, suită de soluții de tip Robotic Process Automation care folosește inteligența artificială pentru procesarea automată a facturilor; BankOn pentru reconcilierea automată a extraselor bancare, a borderourilor de la curieri și de la procesatorii de plăți și, respectiv, închiderea facturilor; PayOn, pentru managementul rapid al plăților (situația plăților curente și viitoare, emiterea automată a ordinelor de plată etc.); CashOn pentru urmărirea și previzionarea fluxului de numerar, precum și StocOn, pentru emiterea automată a comenzilor de aprovizionare și urmărirea stocurilor. Integrarea acestora cu ERP, CRM sau alte aplicații permite automatizarea fluxurilor, reducerea timpilor de lucru și eliminarea greșelilor, punând la dispoziția companiilor instrumente moderne și ușor de folosit. Iar Dynamic Sales, soluția de tip ERP-CRM bazată pe roboți și inteligență artificială, destinată clienților mici și medii, înglobează întreaga suită de produse dezvoltate sub o platformă umbrelă, acoperind toate nevoile de digitalizare ale unei companii. 

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Vasile Voicu, Orange Business: „În retailul viitorului, personalizarea este cheia”
Vasile Voicu, Orange Business: „În retailul viitorului, personalizarea este cheia”
Cu o strategie centrată pe nevoia clienților de a oferi fiecărui consumator o experiență tot mai personalizată și sigură, Orange Business...
Bogdan Gross, re:innovation: Contextul actual determină ca optimizarea proceselor de retail să devină esențială
Bogdan Gross, re:innovation: Contextul actual determină ca optimizarea proceselor de retail să devină esențială
Optimizarea și planificarea proceselor de retail cu ajutorul soluțiilor tehnologice pe baza unor algoritmi de inteligență artificială sunt...
Flexibilitatea și scalabilitatea ca elemente definitorii în business
Flexibilitatea și scalabilitatea ca elemente definitorii în business
Sistemele ERP au devenit de ceva vreme un pilon de bază în strategia de digitalizare a companiilor de pe piața locală, mai ales în cazul celor...