Comenzile pe eMAG Supermarket au crescut de 10 ori
”Comenzile pe eMAG Supermarket au crescut în ultimele săptămâni de 10 ori față de media zilnică și ne așteptăm la o evoluție în continuă ascensiune în perioada următoare. Având în vedere contextul și cererea peste așteptări, am făcut deja demersuri pentru a scurta termenul de livrare la două zile”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
El detaliează că supermarketul este operat printr-un parteneriat solid cu retailerul Mega Image, și funcționează foarte bine. În ultimele săptămâni eMAG a crescut la maximum spațiul alocat pentru depozitare, dar și stocurile de marfă.
În prezent, termenul de livrare este de 10 zile, dar pe măsură ce produsele (mai puțin fresh-food) vor fi mutate din depozitele Mega Image în depozitele eMAG, timpul de livrare va scădea. Managerul spune că va fi posibil să proceseze până la 1.000 comenzi pe zi din supermarket.
În ultimele săptămâni, managementul eMAG a observat o schimbare în comportamentul clienților. Faptul că foarte mulți lucrează acum de acasă și că, odată cu închiderea școlilor, elevii învață de acasă, a dus la creșteri semnificative la anumite categorii care în trecut erau achiziționate preponderent offline.
”Noi am urmărit evoluția situației din China și din Italia, ne-am asigurat că avem stocuri și ne-am optimizat fluxurile, astfel încât să facem față cererii”, mai spune Iulian Stanciu.
În medie, vânzările totale eMAG sunt în creștere cu 15%, comparativ cu anul trecut. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat la categorii precum produse protecție personală, sanitare și curatenie&dezinfecție – de zece ori mai mult decât perioada similară din anul trecut –, dar și la categorii precum îngrijire copii&bebe, îngrijire personală. De asemenea, la unele subcategorii, cum ar fi mâncare și scutece pentru copii, cafea, săpun, șampon, creșterea a fost de la dublu până la cinci ori față de perioada similară din anul trecut.
În ceea ce privește evoluția vânzărilor după încetarea pandemiei, managerul este de părere că produsele din categoria sănătate&curațenie își vor menține creșterea.
”Ne așteptăm ca această problemă de sănătate mondială să atragă, pe termen lung, schimbări ale comportamentului clienților. În ultimele săptămâni am înregistrat o cerere mai mare pentru articole de îngrijire personală și articole pentru copii. Una dintre trăsăturile noastre este adaptabilitatea, ceea ce înseamnă că vom căuta și identifica cele mai bune soluții pentru a fi aproape de clienții noștri”, detaliază CEO-ul eMAG.
Dacă în medie, 40% dintre clienți plăteau cu cardul înainte de această criză, acum procentul a crescut până la 60%. În București, 70% dintre utilizatori optează acum pentru plata cu cardul.
”Plata cu cardul este de preferat și din punctul de vedere al securității, dar și din punctul de vedere al riscurilor pentru sănătate, astfel că vom continua să recomandăm această modalitate de plată. Mulți dintre clienții noștri au respectat recomandările Ministerului Sănătății de a evita să folosească banii cash, care ar putea transmite virusul”, adaugă Iulian Stanciu.