FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Studiu Mondelēz International: Gustările câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor tineri

Studiu Mondelēz International: Gustările câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor tineri

Gustările au devenit un comportament alimentar obișnuit, fiind preferate în locul meselor de 64% dintre consumatori (în creștere cu 5% față de primele date raportate în 2019), arată cel de-al treilea raport anual State of Snacking, realizat de Mondelēz International.

Această preferință în creștere pentru gustări este mai accentuată în rândul generațiilor mai tinere, 75% dintre cei din generația Z înlocuind cel puțin o masă cu o gustare, în fiecare zi.

Pe de altă parte, aproape 80% dintre consumatori la nivel global spun că definiția lor pentru o gustare a evoluat în ultimii 3 ani, pentru a include mai multe sau diferite tipuri de alimente, ocazii de a mânca sau alte elemente. Mai mult, consumatorii caută gustări care oferă o serie de beneficii dincolo de stare de bine fizică și nevoile de nutriție. Obiceiurile consumatorilor indică faptul că atât alegerea gustărilor pentru nevoile nutriționale, cât și pentru răsfăț fac parte dintr-un stil de viață echilibrat. Astfel, 85% dintre consumatori mănâncă cel puțin o gustare pe zi pentru răsfăț, 88% spun că o dietă echilibrată poate include puțin răsfăț și 74% spun că nu își pot imagina o lume fără ciocolată.

De asemenea, un procent ridicat – de 85% - dintre consumatorii din întreaga lume doresc să cumpere gustări de la companii care își reduc amprenta asupra mediului.

„Raportul nostru State of Snacking demonstrează că definiția snacking-ului evoluează în rândul consumatorilor globali, ceea ce modifică sensul gustării în viața oamenilor. Gustarea este mult mai mult decât o sursă de nutriție și răsfăț; este, de asemenea, o sursă de conexiune socială și de inspirație pentru experiențe lărgite. În special, consumatorii continuă să prefere ocazii de gustare pe tot parcursul zilei în detrimentul orelor de masă tradiționale – deoarece acest comportament în creștere, accelerat de pandemia în curs, devine din ce în ce mai mult parte din viața de zi cu zi”, a spus Dirk Van de Put, Președinte și CEO al Mondelēz International.

Alte concluzii ale studiului:

• Consumatorii experimentează noi canale pentru a cumpăra gustări, mai mult de jumătate răspunzând că aleg gustări folosind cel puțin trei canale netradiționale sau emergente în ultimul an (53 %). Aceste canale includ aplicații de livrare, comenzi online pentru ridicare din mașină sau din magazin și site-uri cu livrare direct către consumatori.
• Majoritatea consumatorilor globali se așteaptă să poată cumpăra gustările pe care le doresc oricând doresc (80 %) și folosind orice canal doresc (74%). Această tendință este deosebit de puternică în Asia și America Latină.
• Consumatorii sunt din ce în ce mai hotărâți în ce privește deciziile lor de cumpărare pe măsură ce sunt din în ce mai mult în contact cu valorile lor. Ei fac mai multe eforturi pentru a afla mai multe despre brandurile sau companiile de la care cumpără și devin mai pretențioși cu privire la natura sustenabilă a gustărilor pe care le aleg.
• Reducerea deșeurilor este cea mai importantă. Consumatorii spun că aspectul primordial pe care îl au în vedere în ce privește mediul este posiblitatea de a alege ambalajele care generează deșeuri reduse. (78%).
• Rețelele de socializare reprezintă o sursă în creștere de descoperire de noi opțiuni, deoarece consumatorii găsesc din ce în ce mai mult tendințe alimentare, inspirație și conexiune în feedurile lor. Mai mult de jumătate dintre consumatorii globali (55%) spun că rețelele sociale i-au inspirat să încerce o nouă gustare în ultimul an, incluzând și generația Z (70%) și milenials (71%).

Studiul a fost realizat online de The Harris Poll în numele Mondelēz International în perioada 5-27 octombrie 2021, în rândul a 3.055 de adulți la nivel global cu vârsta de peste 18 ani. Cercetarea a inclus 12 piețe: Statele Unite (n=254), Canada (n=255), Mexic (n=256), Brazilia (n=255), Franța (n=255), Germania (n=255), Marea Britanie (n=251), Rusia (n=255), China (n=257), India (n=253), Indonezia (n=254) și Australia (n=255). Alte grupuri cheie analizate includ: Gen Z / Centennial 18-24 ani (n=397), Millennials 25-40 ani (n=1.174), Gen X 41- 56 ani (n=823), Boomers 57-75 ani (n=604) și Silent Generation peste 76 de ani (n=57). Datele din 2020 și 2019 fac referire la studii similare realizate în perioada 6-20 octombrie 2020 în rândul a 6.292 adulți la nivel global și în perioada 16-24 septembrie 2019, în rândul a 6.068 adulți la nivel global.

Cu venituri de aproximativ 27 de miliarde de dolari în 2020, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content