FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Studiu: Jumătate dintre români consumă zilnic brânzeturi

Studiu: Jumătate dintre români consumă zilnic brânzeturi

Unu din doi români consumă brânzeturi zilnic, iar acestea sunt atât din producția autohtonă, cât și internațională, arată un studiu realizat de Revino Cheese and Wine. Jumătate dintre respondenți nu au preferințe când vine vorba de tipul de lapte din care sunt produse brânzeturile, în timp ce doi din zece consumatori (21%) preferă brânza din lapte de vacă, 16% din lapte de oaie și 11% din lapte de capră.

În ceea ce privește locul de cumpărare, bine de jumătate dintre respondenții studiului realizat de Revino Cheese and Wine achiziționează brânzeturile din supermarketuri, aproape un sfert (23%) din piețe ori magazinele producătorilor și doar 10% le cumpără din băcănii. Peste 65% din produse sunt achiziționate ambalate, iar restul sunt cumpărate în sistem vrac.

Cât despre criteriile care cântăresc în decizia de cumpărare, tipul de brânză, tipul de lapte și momentul de consum sunt principalele criterii atunci când se ia decizia de cumpărare, urmate mai apoi de producător, perioada de maturare sau preț.

Când vine vorba de preț, 30-50 lei este suma pe care respondenții o alocă cel mai des pentru un kg de brânză (43%), urmat de 50-100 lei (30%) și doar 7% ar plăti peste 100 lei pentru un kg de brânză.

Micul dejun este momentul în care românii consumă cel mai des la masă brânzeturi, iar telemeaua și cașcavalul sunt sortimentele cele mai cumpărate, urmate mai apoi de parmezan și mozarella, dar și de brânzeturile maturate româneșți, ceea ce arată un potențial mare pentru producătorii noi care pun accent pe brânzeturile maturate.

De asemenea, jumătate dintre respondenți consumă brânzeturile cu mucegai nobil cu orice ocazie. Peste 80% consumă brânzeturile în asociere cu vinul, cele maturate fiind cea mai frecventă alegere.

Revino Cheese and Wine și-a propus un proiect ambițios – acela de a face mai cunoscute diverse tipuri de brânză realizate la noi în țară. De mai bine de un an, sunt descoperiți și vizitați producătorii mici și mijlocii, ale căror produse sunt degustate și promovate către un public mai larg. Pentru a înțelege mai bine piața și pentru a descoperi particularitățile comportamentului de consum, Revino Cheese and Wine a realizat recent un studiu online.

“Am început acum mai bine de un an să descoperim diversitatea brânzeturilor românești și poveștile producătorilor nou apăruți. Am fost plăcut impresionați să aflăm despre rețete de brânzeturi maturate moi sau tari care se produc la noi. Prin acest studiu online am dorit să aflăm mai multe despre obiceiurile de consum ale românilor, dar și despre procesul de achiziție a brânzeturilor”, spune Alina Iancu, fondator Revino Cheese and Wine.

“Producătorii de brânzeturi cu care colaborăm pentru magazinul nostru online, Shop.Revino.ro, au multe sortimente maturate cu pastă moale sau tare și crustă simplă sau cu mucegaiuri nobile. Ne bucurăm să vedem că aceste sortimente încep să aibă căutare, dar și că respondenți le asociază cu vinul, mai ales că noi promovăm brânzeturile în asociere cu acesta pentru o aromă deosebită”, adaugă Alina Iancu.

Studiul a fost realizat în perioada 24 august - 23 septembrie 2020, pe un eșantion de 712 persoane.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content