FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească

Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească

„În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse FMCG vor continua să crească”, arată datele unei cercetări de piață realizată săptămânal de iSense Solutions.

Optimismul legat de creșterea cheltuielilor este însă direct legat de estimările privind evoluțiile veniturilor, din moment ce 18% dintre cei chestionați susțin că se așteaptă la o creștere a acestora.

Însă datele extrase din analiza de tip omnibus pe care o compania o realizează săptămânal și în urma căreia măsoară scorul de stres al consumatorului, scot la iveală un tablou nu foarte optimist. Când vine vorba despre scorul de stres, analiza aferentă perioadei 18 – 22 ianuarie arată că acesta a continuat să crească, principala cauză fiind o posibilă criză economică.

De altfel, 56% dintre românii din mediul urban declarau că au economisit bani la nivel de gospodărie în 2020, însă nu înseamnă că sumele respective reprezintă rezerve financiare în cazul unei crize economice, cel puțin nu în totalitate. Asta pentru că, în timp ce 38% dintre românii chestionați au păstrat economiile în depozite bancare și alți 31% i-au folosit pentru achiziția de diverse bunuri, 25% au economisit, de fapt, pentru a reuși să facă lucrări de renovare ale locuinței. Doar 14% dintre cei care au economisit bani declară că i-au investit.

Rezultatele analizei iSense Solutions sunt susținute și de cifrele Institutului Național de Statistică. Potrivit acestora, după primele nouă luni ale anului trecut, gospodăriile din România au cheltuit în medie cu 7% mai mult față de aceeași perioadă din 2019. În cadrul cheltuielilor de consum (aproximativ 60% din total cheltuieli), produsele agroalimentare și băuturile nealcoolice se află pe locul trei într-un top al creșterilor, cu un avans de 12%. Mai mult, acestea continuă să aibă cea mai mare pondere (36%) în totalul cheltuielilor de consum.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, ce combină metodologia cantitativă cu cea calitativă (comunitate online cu 50 de participanți). Studiul este reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada pandemiei pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content