FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Retailerii din Estul Europei accelerează activitățile legate de online

Retailerii din Estul Europei accelerează activitățile legate de online

Pe fondul reducerii numărului de cumpărători din magazinele clasice, companiile din Europa de Est mizează pe magazine online și servicii de livrare variate pentru a-și menține businessurile în atenția shopperilor și a depăși cu bine criza, arată o analiză realizată de compania de research a publicației Lebensmittel Zeitung.

De exemplu, Kaufland a început să testeze în Polonia livrările la domiciliu. Sub deviza ”pachet #stamacasa”, cumpărătorii pot comanda o selecție de 32 de articole, prin rețeaua de teleshopping Mango.pl. Pachetul predefinit conține produse de bază precum făină, tăiței, orez, lapte, zahăr, ceai și hârtie igienică, iar timpul de livrare este de maxim 48 de ore. Produsele selectate sunt cele mai bine vândute în fiecare categorie. În anumite țări, acest pachet predefinit poate fi ridicat direct din magazinele Kaufland. 

Mobilitatea limitată a shopperilor impulsionează maxim activitățile online. Liderul pieței de retail online, compania cehă Rohlik, a intrat simultan pe mai multe zone de business. Astfel, retailerul a extins aria de livrare, de la numai 10 orașe din Cehia la toată țara. Rezultatul este că numărul comenzilor zilnice a crescut cu 50% față de perioada în care au fost introduse restricțiile. De asemenea, Rohlik a introdus treptat pe platforma sa restaurante și livrează meniuri acasă sau la birou. Cel de-al treilea proiect major pe care CEO-ul Tomas Cupr l-a lansat este inițiativa Safe Shopping, în colaborare cu Ministerul Industriei și Comerțului. În cadrul acestei inițiative, Cupr a oferit acces la tehnologia sa e-shop tuturor retailerilor mici din Cehia și le-a dat posibilitatea de a introduce un serviciu de tipul click&collect.

Toți retailerii încearcă să rămână cât mai aproape de clienții lor. Retailerul polonez Biedronka, care opera 3.000 de magazine fără a avea o platformă online, livrează acum prin aplicația Glovo o gamă de 1.000 de articole, în 10 orașe din Polonia. 

Retailerul de proximitate Zabka a testat recent atât livrările directe, cât și serviciul click&collect în 50 din cele 6.000 de magazine din portofoliu.

Liderul pieței de retail din Rusia, Pyaterochka, care testează propriul său serviciu de livrare la domiciliu în Moscova, a anunțat că îl va implementa curând în toată capitala.

Vkusvill, retailer specializat în alimente bio, cu o rețea de 1.000 de magazine în Moscova, va instala automate de vânzare în clădirile rezidențiale, unde vor fi disponibile 70 de produse.

În plus, mulți retaileri care livrau prin intermediul Glovo sau Szopi își extind acum ariile de acoperire la orașe mai mici din Rusia.

Dacă unii retaileri s-au gândit mai ales la cumpărători, alții însă strâng legăturile cu producătorii. Dixy Group, parte din al treilea mare jucător din Rusia, a implementat o măsură numită ”Culoarul verde”, care reduce timpul de listare pentru micii producători la 10 zile. De asemenea, termenul de plată pentru aceștia a fost redus la cinci zile.

Foto: LebensmittelZeitung.net

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content