Walmart Supercenters, magazinele inspirate de aeroporturi
Gigantul american Walmart a decis să dea o față nouă magazinelor din rețea, încercând să ofere o experiență de shopping digitalizată. În acest sens, retailerul a ieșit din tipare și s-a inspirat din designul folosit în cazul aeroporturilor. Primele magazine au primit deja votul cumpărătorilor, astfel că până la finalul anului viitor noul concept va fi implementat în 1.000 de unități comerciale.
De la începuturile sale ca un discounter în statul american Arkansas și până la retailerul cu 11.400 de magazine deținute la nivel global, Walmart a devenit una dintre cele mai mari corporații ale lumii. Dar lupta dintre retailerul tradițional și cel online este din ce în ce mai acerbă, mai ales în contextul în care rivalii de la Amazon încearcă tot mai mult să „fure” din cota de piață a companiei fondate de Sam Walton.
Prin urmare, Walmart investește masiv în digitalizarea magazinelor sale și, mai nou, în schimbarea modului în care acestea arată. Vorbim despre un concept nou, total atipic, inspirat de aeroporturi. Până la finalul acestui an, aproape 200 de magazine Walmart vor primi o nouă „față”, urmând ca numărul acestora să ajungă la aproape 1.000 la finalul lui 2021. Noul design va fi implementat, în primă fază, în centrele comerciale de mari dimensiuni ale Walmart, care au o suprafață medie de vânzare de 16.000 de metri pătrați.
Ce schimbări aduce noul concept?
Semnalizarea din interiorul magazinului va fi adaptată noului design, incluzând imaginea aplicației Walmart, iar clienții vor fi încurajați să descarce respectiva aplicație și o să folosească în timpul cumpărăturilor. Magazinele vor include case self check-out precum și soluții de plată contactless pentru a limita interacțiunea dintre clienți și angajați. În unele cazuri va fi disponibil și sistemul Walmart Scan&Go, care simplifică și mai mult procesul de check-out.
Vicepreședintele Walmart a mai spus că noul concept de magazin a fost deja testat în câteva unități, iar compania intenționează să îl îmbunătățească constant, luând în calcul și feedbackul clienților. Practic, în interiorul magazinului clienții sunt întâmpinați de panouri digitale care îi direcționează către diverse secțiuni ale magazinului. Similar cu semnalizarea anumitor porți sau puncte de control din aeroport, Walmart folosește scheme de litere și numere care ghidează cumpărătorii către zone de vânzare sau chiar produse. Chiar și parcarea este inspirată de cele din aeroport , indicatoarele fiind similare cu cele folosite la punctele de staționare.
O altă facilitate de care se vor putea bucura clienții Walmart este propriul sistem de plată al retailerului, Walmart Pay. Acesta este simplu de folosit, prin intermediul aplicației mobile Walmart, și presupune salvarea unui card de credit sau debit sau a unui card cadou. Ulterior, clientul poate scana produsele și codul QR asociat aplicației, iar suma de bani va fi retrasă din creditul existent. Este un sistem similar cu celelalte metode existente pe piață, dar care aduce și alte promoții sau beneficii clienților fideli. Nu toate aspectele designului au însă la bază tehnologia. Spre exemplu, unele semne vor avea fonturi cu o mărime mai mare, îngroșate, astfel încât să poată fi văzute din orice colț al magazinului. Exteriorul va reflecta faptul că mulți clienți nici nu mai trebuie să intre în magazin. O arcadă albastră de mari dimensiuni va marca zona de unde se pot ridica comenzile plasate online.
Articolul complet este disponibil aici.