Vânzările de alimente, creștere de peste 8% în august 2021 față de august 2020

După primele opt luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut ca serie brută cu 12,4% față de perioada similară a anului trecut, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 5,6%, în timp ce vânzările de produse nealimentare au avut un avans de 18,7%.

Raportat la numărul de zile lucrătoare şi la sezonalitate, în perioada ianuarie – august 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere per ansamblu cu 11,2% datorită vânzărilor de produse nealimentare (+18,2%) și a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,5%). Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au avut cel mai mic avans, de doar 4,1%. Vânzările de alimente, creștere de peste 8% în august 2021 față de august 2020

Analizând avansul lună la lună, în august față de iulie anul acesta, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat o creștere de 1,6% ca serie brută și de 1,3% ca serie ajustată sezonier.

Față de luna august a anului trecut însă, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut ca serie brută cu 11,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 8,1%. Ajustat sezonier, vânzările pe acest segment au crescut cu 7,5% în august 2021 față de august 2020.

Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă...
Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Încasările din comerțul cu amănuntul resimt efectele inflației generalizate, rezultatele din primele opt luni ale acestui an fiind sub nivelul...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de...
Vânzările de alimente, temperare la început de toamnă
Vânzările de alimente, temperare la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat în primele zece luni...
Vânzările de alimente, în scădere în septembrie față de august, dar avans considerabil față de 2020
Vânzările de alimente, în scădere în septembrie față de august, dar avans considerabil față de 2020
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a înregistrat în primele nouă...