Vânzările de alimente, creștere de 3% în ultimul an

Scumpirea alimentelor reduce considerabil volumele achiziționate de shopperi, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. În luna iulie a acestui an, încasările magazinelor care vând produse alimentare, băuturi și tutun au fost cu 3% mai mari față de luna iulie a anului trecut, dar, în tot acest timp, prețurile alimentelor au crescut cu 16,05%. Vânzările de alimente, creștere de 3% în ultimul an

Totodată, analizat ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iulie 2022 comparativ cu luna iulie 2021, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 3,2%.

În primele șapte luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere per ansamblu cu 4,8% (serie brută) raportat la perioada similară a anului trecut, în special datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,5%). La polul opus, vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat un plus de doar 2,2%, în timp ce în cazul vânzărilor de produse nealimentareavansul a fost de 5,2%.


Citește și Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză


Calculat ca serie ajutată, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 4,6% în primele șapte luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut.

„Prima parte a anului 2022 reia ritmul de creștere valoric înregistrat în anii premergători pandemiei, dar progresul este justificat în principal de inflația galopantă și doar parțial de creșterea efectivă a consumului. Mai mult, prețurile au început să înregistreze un salt general mai mare decât inflația (15-18%) din partea a doua a lunii aprilie, în special pentru produse alimentare și de îngrijire a casei”, explică reprezentanții RetailZoom.

Potrivit Asociației CFA România, anticipațiile inflaționiste au continuat să crească, ceea ce indică faptul că inflația va rămâne exprimată în două cifre cel puțin în următoarele 12 luni. lucru care va continua să afecteze comportamentele de consum. Clienții deja se orientează spre produse de prim preț și, totodată, limitează cumpărăturile doar la produsele de bază.

Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, direct afectate de inflație
Vânzările de alimente, direct afectate de inflație
Datele Institutului Național de Statistică vin să confirme impactul scumpirilor asupra bugetelor de achiziții ale românilor. În ciuda...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...