Vânzările de alimente, băuturi și tutun, stagnare în prima parte a anului
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele patru luni ale acestui an o creștere de 0,6% ca serie brută, în timp ce în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare vânzările s-au majorat cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică.
Avansul este cu atât mai modest dacă luăm în calcul și faptul că Paștele a fost în luna aprilie, și, în general, acest moment de consum reprezintă un vârf de vânzare pentru comercianți. Situația nu este mai bună nici dacă ne raportăm la luna aprilie a anului trecut. Astfel, vânzările de alimente, băuturi și tutun au raportat în luna aprilie un minus de 2,2% ca serie brută, în timp ce ajustat la numărul de zile lucrătoare și sezonalitate vorbim despre un plus de 3,9% față de luna aprilie a anului trecut.
Citește și: Vânzările din perioada Paștelui, avans de peste 50% față de perioada pre-pandemică
Prin comparație cu luna martie, comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în luna aprilie un avans de 1,2% ca serie brută, respectiv 1,4% ajustat sezonier.
Per ansamblu, comerțul cu amănuntul, cu excepția vânzărilor de autovehicule, s-a majorat în primele patru luni ale acestui an cu 5% ca serie brută și cu 6,9% ajustat sezonier prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.