Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 1,4% în primele două luni ale anului
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere, per ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%) ca serie brută în primele două luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut.
Luând în calcul seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada analizată volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o scădere, per ansamblu, cu 1,9%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%.
Analizând doar luna februarie, datele INS arată că vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut ca serie brută cu 1,1% față de februarie 2020. Nu la fel stau lucrurile și în privința datelor ajustate în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Potrivit acestora, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,8% în februarie 2021 raportat la februarie 2020.