Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 1,4% în primele două luni ale anului

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere, per ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%) ca serie brută în primele două luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut. Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 1,4% în primele două luni ale anului

Luând în calcul seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada analizată volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o scădere, per ansamblu, cu 1,9%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%.

Analizând doar luna februarie, datele INS arată că vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut ca serie brută cu 1,1% față de februarie 2020. Nu la fel stau lucrurile și în privința datelor ajustate în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Potrivit acestora, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,8% în februarie 2021 raportat la februarie 2020.

Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut (serie brută), pe...
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de...
Vânzările de alimente, stagnare după primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, stagnare după primele trei luni ale anului
Deși volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crecut ca serie brută cu...