Strategia Carrefour la nivel european: divizii închise în Franța, servicii noi în Polonia
La o privire de ansamblu, planurile Carrefour pentru piețele europene vizează o reașezare clară a businessului, mai ales sub presiunea noilor reguli impuse de pandemie. Așa se explică faptul că retailerul francez renunță la o divizie de beauty, dar investește într-un nou proiect care include produse alimentare organice. În același timp, alocă o atenție sporită segmentului e-commerce și investește în noi servicii de livrare la domiciliu.
Având în vedere noile trenduri de consum la nivel global, deciziile retailerului francez le bifează pe toate: interes crescut pentru zona online, atenție sporită la sănătate și reducerea cheltuielilor cu produse care nu sunt esențiale.
Potrivit informațiilor LSA, retailerul a anunțat că închide magazinul Sources, axat pe produse de beauty. Magazinul a funcționat doar un an, fiind inaugurat în octombrie 2019 în Marais, Paris.
Sources reprezenta prima locație din ceea ce avea să fie un întreg lanț de magazine de beauty, cu o sortimentație care cuprindea produse de înfrumusețare, îngrijire personală și suplimente alimentare, toate „clean label”. Extinderea pe zona de health&beauty viza, de altfel, dorința Carrefour de a se extinde mai mult în zona comerțului nealimentar însă, în contextul pandemiei, planurile acestea par fi trecut în planul doi.
Pe de altă parte, potrivit companiei internaționale de research și consultanță IGD, Carrefour se extinde pe piața franceză pe un alt segment specializat, cel a produselor organice, prin preluarea lanțului Bioazur. Este vorba despre cinci magazine din sud-vestul Franței care vor intra în portofoliul retailerului francez prin filiala sa So.bio.
De altfel, și So.bio face parte din grupul Carrefour doar de anul trecut, în urma unei preluări care a vizat opt locații. Până în acest moment, rețeaua So.bio a ajuns la 22 de magazine, dar planurile vorbesc despre alte opt locații care vor fi inaugurate până la finalul acestui an.
„Brandurile So.bio și Bioazur se completează perfect în termeni de know-how dar și în ceea ce privește acoperirea geografică. În urma acestor achiziții, Carrefour este mai aproape de strategia sa de a deveni un jucător important pe o piață specializată cum este cea a produselor organice”, susține Benoit Soury, Market Director în cadrul Carrefour, într-o declarație citată de IGD.
În afara Franței, planurile retailerului francez vizează o poziționare mai clară în zona comerțului online. Drept urmare, în Polonia, Carrefour tocmai a lansat un serviciu de livrare cu un nume sugestiv: Sprint!
Potrivit retailerului, prin noul serviciu, livrarea produselor va fi făcută în trei ore de la plasarea comenzii. Carrefour a declarat că, în primă fază, serviciul va deservi cumpărătorii aflați pe o rază de cinci kilometri în jurul anumitor magazine din Varșovia, Cracovia și Gdansk, dar va fi dezvoltat ulterior și în alte zone.
În ultimul an, Carrefour a extins constant serviciile online oferite pe teritoriul Poloniei. În cazul serviciului de livrare Sprint, acesta face parte din planurile ambițioase ale retailerului francez în ceea ce privește modelul multiformat și omnichannel.