Retailerul polonez Dino, venituri cu 42,3% mai mari în Q1
Retailerul polonez Dino Polska a obținut venituri de 490 milioane de euro în primul trimestru din acest an, cu 42,3% mai mari față de perioada similară a anului trecut.
EBITDA s-a majorat cu 44% până la 41,8 milioane de euro. Vânzările organice au crescut cu 20,3%, confirmând că formatul magazinelor operate de retailer corespunde nevoilor cumpărătorilor.
Dino Polska, prezent pe segmentul supermarketurilor de proximitate, a închis primul trimestru cu o rețea de 1.257 de magazine, cu 248 mai multe decât la aceeași dată din anul trecut. În primul trimestru din acest an compania a inaugurat 39 de magazine.
În plus, retailerul s-a concentrat pe finalizarea celui de-al cincilea centru de distribuție, în Lobez, care va fi operațional în curând.
Dino Polska a fost fondat în 1999 de către antreprenorul Tomasz Biernacki. S-a dezvoltat exploziv din 2010, când în acționariat a intrat fondul de investiții Enterprise Investors, cu un pachet de 49%.
În 2017 Enterprise Investors a renunțat la participația sa în Dino, unul dintre lanțurile de retail cu cea mai rapidă creștere din Polonia. Încasările brute totale rezultate în urma listării la Bursa de Valori din Varșovia s-au ridicat la 376 milioane euro. Aceasta este cea mai mare listare din Europa Centrală și de Est a unei companii susținută de un fond de private equity și cea de-a 34-a listare din portofoliul fondului de investiții.
Enterprise Investors a deținut acțiuni și în compania Profi Rom Food, care operează lanțul de magazine Profi, făcându-și exitul în 2016, pentru suma de 553 milioane de euro. Cumpărătorul a fost actualul acționar al lanțului de magazine Profi, Mid Europa Partners, una dintre cele mai mari firme independente de private equity care activează pe pieţele în creștere din Europa Centrală și de Est.