Realfoods vrea 12 magazine în Capitală și caută investitor pentru accelerarea expansiunii

Realfoods, un concept de proximitate construit în jurul produselor de la ferme, bio și gourmet, are un plan bine conturat pentru următorii cinci ani, ținta fiind atingerea pragului de 15 magazine, dintre care 12 în Capitală.

”Suntem un business care a crescut pas cu pas. Am intrat în piață cu un magazin online, apoi am făcut trecerea spre offline și, după ce ne-am convins că modelul și conceptul funcționează, am continuat să investim în expansiune. Am învățat dând cu capul și ne-am uitat cu atenție la fiecare detaliu. Acum suntem la patru magazine în Capitală și ținta pentru următorii cinci ani este să acoperim fiecare zonă importantă din București, ceea ce înseamnă undeva la 12 magazine”, spune Mircea Draja, fondator Realfoods.

Retailerul a inaugurat anul acesta cel de-al patrulea magazin din București, iar dincolo de expaniunea în Capitală, retailerul se uită și către alte orașe importante din țară. ”Am identificat un model sustenabil de operare care se poate scala atât în București, cât și în alte orașe. Încercăm să identificăm potențiale surse de finanțare pentru a putea accelera dezvoltarea”, mai punctează antreprenorul.

Investiție de 600.000 de lei în cea mai recentă deschidere Realfoods

Dacă pentru primele trei locații fondatorul Realfoods a ales zona de nord a Capitalei, pentru cea mai recentă deschidere Mircea Draja a vrut să testeze o piață ”nouă”. Inaugurat în zona Nerva Traian, noua locație Realfoods funcționează în format de 100 de metri pătrați, investiția totală ridicându-se la 600.000 de lei.

”Dincolo de raționamentul privind datele demografice și nivelul de venituri din zonă, noua locație creează oportunitatea să procesăm mai eficient comenzile online din această zonă a Capitalei. La fel ca și în celelalte magazine pe care le deținem portofoliul include peste 90% produse locale, de la un mix de producători și ferme din toată țara, restul de produse fiind însă în același registru de produse naturale, certificate bio”, punctează antreprenorul.


Te-ar putea interesa și: Pain Plaisir sau retailul ca experiență urbană


Cât despre primele rezultate, deși e prea devreme pentru a trage o concluzie, prima lună de funcționare a fost încurajatoare, mulți clienți online din zonă alegând să meargă și în magazinul fizic. ”Anul acesta a fost o creștere mai mare pe locațiile fizice. Nu aș putea spune că am raportat o scădere masivă a traficului în online, dar ridicarea restricțiilor își spune cuvântul. Acum online-ul generează în jur de 25% din business, ceea ce înseamnă că e echivalentul unui magazin fizic. Teoretic, ponderea s-ar putea diminua, dar în același timp există potențial de creștere. Scopul nostru este să menținem ponderea acestui canal în total business”, susține Mircea Draja.

Planuri de viitor dincolo de expansiunea rețelei RealFoods

După un avans de 30% la nivelul cifrei de afaceri în 2021, până la pragul de 11 milioane de lei, Mircea Draja rămâne optimist când vine vorba despre rezultatele pentru anul acesta.

”Contextul economic cu o inflație pronunțată pune presiune atât pe micii producători, pe clienții noștri și bineînțeles pe noi. Cu toate acestea ne așteptăm să continuăm să creștem atât organic, cât și prin scalare cu noul magazin și, dacă apar noi oportunități, și prin deschiderea unor alte puncte comerciale. În primul trimestru al acestui an trendul de creștere s-a menținut chiar și înainte de deschiderea noului magazin. Drept urmare, mă aștept la un avans de peste 10% pentru 2022”, spune antreprenorul.

Dincolo de expansiune, retailerul vrea să extindă portofoliul de produse, ținta fiind atingerea pragului de 2.000 de SKU-uri în locațiile fizice. ”Online avem deja câteva sute de produse în plus față de acest prag, dar baza este similară. Vrem să creștem sortimentația în zona de produse sănătoase, însă vrem să ne păstrăm atributul de curator. Rămânem în continuare în zona de mâncare bună, sănătoasă, de transparență, care știm că a fost și rămâne sursă de inspirație și pentru jucătorii mari”, concluzionează Mircea Draja.

 

Rețeaua Magazine DIANA face pasul de la local la regional
Rețeaua Magazine DIANA face pasul de la local la regional
Cu o prezență de peste 32 de ani pe piața retailului independent și 68 de magazine operate în șase județe, rețeaua Magazine Diana face...
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Vremea creșterilor în retailul independent
Vremea creșterilor în retailul independent
Sunt deja câțiva ani buni de când se vorbește despre declinul retailului independent și, dacă din perspectivă numerică, anul trecut nu a...
2022, anul „remodelării” comerțului modern
2022, anul „remodelării” comerțului modern
Dacă sintetizăm în câteva cuvinte 2022 pentru retailul modern, acestea sunt continuarea trendului de expansiune, dar și o atenție tot mai mare...