Profi extinde serviciile de Retail Media către toată piața
Profi, rețeaua de retail din România cu cea mai mare extindere în teritoriu, și Footprints AI, startup-ul de tehnologii avansate pentru monetizarea datelor dedicate retailerilor, anunță că extind către toate brandurile și agențiile de media oferta de campanii media și date privind comportamentul și profilul consumatorilor.
În etapa pilot de 6 luni, doar un număr limitat de branduri și agenții de media au avut acces exclusiv la audiența de peste 4 milioane de consumatori din rețeaua de peste 1.700 de magazine și din ecosistemul digital al retailerului Profi. Campaniile de omnichannel retail media derulate în această primă etapă au demonstrat o creștere de 3-4 ori a rezultatelor investiției brandurilor în campanii publicitare față de canalele media tradiționale, cum ar fi TV, Radio, Search & Social Media.
„Acest pas reprezintă angajamentul nostru continuu de a inova și de a oferi partenerilor noștri soluții avansate de publicitate și de înțelegere a clienților Profi și a ceea ce le determină nevoile de cumpărare și consum. Rețeaua de retail media a Profi, dezvoltată și operată în parteneriat strategic cu Footprints AI, le permite brandurilor să crească și să prospere într-o piață dinamică. De asemenea, activăm și latura de educare a clienților prin campaniile de awareness educaționale, aducând astfel modul de informare emoțională constructivă”, a declarat Gaetan Pacton, CEO al Profi Romania.
Intrarea în etapa de maturitate pentru rețeaua de retail media Profi marchează o consolidare a infrastructurii și a ofertelor comerciale. Etapa pilot a înregistrat rezultate semnificative pentru branduri din zona CPG si non-CPG și din industrii foarte diverse. Pe baza rezultatelor obținute în acest proiect, vom crește exponențial acest mod de comunicare în magazinele Profi.
Pe parcursul primelor șase luni, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creșteri semnificative în ce privește rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piață vizate. Un exemplu este provocarea de a crește notorietatea în piață și achiziția de utilizatori înregistrați ai platformei online de cumpărare și vânzare de mașini second-hand cu ajutorul Inteligenței Artificiale, instant.ro. Campania de retail media derulată în ecosistemul omnichannel al Profi a generat o creștere remarcabilă de peste 50,000 de utilizatori noi cu o îmbunătățire semnificativă de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) într-o perioadă de 2 săptămâni de campanie.
Transformarea retailului românesc cu ajutorul datelor
Prin utilizarea tehnologiilor avansate de Inteligență Artificială și tehnologia datelor, Footprints AI a reușit să genereze insight-uri unice despre consumatori la nivel de comunitate pe baza comportamentului de cumpărare în rețeaua națională de magazine Profi.
„Pe baza acestor insight-uri unice despre cine ce și când cumpără și care este comportamentul socio-economic al consumatorilor din România, inițiativa de retail media a Profi reușește să obțină avantajul competitiv pe piața de retail media din România care va depăși 10 milioane de euro în 2024. Această piață este separată și complementară bugetelor de trade marketing care, în mod tradițional, sunt consumate de brandurile de FMCG în rețelele de retail. Marja foarte mare de profit este partea cea mai importantă a acestui tip de venit nou pentru retailerul Profi și pentru orice alt retailer cu care parteneriem în România. Aceste profituri noi pot și vor fi folosite pentru a mări investițiile în îmbunătățirea experienței de client și a ofertei comerciale” a declarat Dan Marc, CEO și co-fondator al Footprints AI, startup-ul românesc de tehnologie ce dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume.
Profi și Footprints AI au lansat noile oferte comerciale și pachete disponibile pentru clienți care au în spate un model de preț flexibil, pe baza de rezultate și cu raportare în timp real pentru toate canalele de retail media utilizate de campanii.
Opțiunile personalizate și flexibile, care pornesc de la bugete de până în 10,000 de euro, au fost proiectate pentru a maximiza accesul tuturor brandurilor la retail media omnichannel.
„Pentru branduri, oferta noastra de retail media înseamnă o măsurare și un control fără precedent al eficienței campaniilor publicitare. Brandurile pot avea acces direct la consumatori pe baza comportamentului de consum și pot targeta campaniile pe tot parcursul deciziei de cumpăre, cu focus pe momentul achiziției. Iar cele care sunt prezente pe rafturile noastre îșsi pot monitoriza direct rezultatul în vânzări, permițându-le să-si optimizeze strategiile și bugetele. Deschiderea acestui canal reprezintă, pentru brandurile care nu se află în mod tradițional în retail, un element de inovație și o asociere “out of the box” în mintea consumatorului prin contextul în care este targetat. Pentru clienții Profi, campaniile de omnichannel retail media oferă o experiență mai personalizată și mai relevantă, furnizând recomandări de produse și oferte exclusive, adaptate preferințelor și comportamentului de cumpărare al fiecărui segment de consumator.” a declarat Valentin Cristescu, Marketing Manager, Profi România
În plus, rețeaua de retail media pregătește lansarea unei platforme disponibile public care să afișeze dinamic o imagine clară, generalizată, a audienței rețelei Profi și a insight-urilor de cumpărare, oferind astfel brandurilor o înțelegere profundă a comportamentului consumatorilor și a tendințelor de piață pe care pot acționa cu campanii de retail media gestionate și plătite direct prin platforma software pusă la dispoziție.