Profi continuă să-și consolideze poziția și ajunge la vânzări de 9,5 mld. lei în 2021
Profi, retailer deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă să-și consolideze poziția în piața locală de retail, raportând pentru anul 2021 o cifră de afaceri de 9,5 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de anul precedent.
O contribuție importantă la avansul vânzărilor l-au avut magazinele deschise și remodelate care au bifat o creștere de 16%. Anul trecut, retailerul a pus pe harta expansiunii 173 de magazine noi și a remodelat 75 dintre cele deja existente, ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1.560 de magazine, dintre care 162 în noul format Profi. Totodată, retailerul a crescut constant numărul magazinelor agent Profi, program care stimulează antreprenoriatul încredințând unor agenți administrarea unor magazine Profi integrate. În momentul de față numărul magazinelor partenere este aproape egal cu cel al magazinelor Profi integrate.
Investițiile Profi au crescut cu 15% în 2021, iar în 2022 retailerul își propune să crească din nou bugetul de investiții, cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicației Profi, precum și alte inițiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud etc), dar și extinderea capacității logistice care trebuie să țină pasul cu vânzările în creștere continuă.
“Așa cum menționam și în trecut, rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare. Dacă la acestea adaugăm și amortizarea goodwill, o caracteristică a contabilității românești, ajungem la EBITDA 2021 în sumă de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decât în 2020,” a declarat Andrei Bica, directorul financiar al rețelei de magazine Profi.
Te-ar putea interesa și- Pawel Musial, Profi: 2022, an record pentru expansiune si remodelări
“Așadar, avansul EBITDA este superior celui din vânzări, arătând că Profi este capabil să genereze valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzarile, chiar dacă nici această misiune nu a fost ușoară într-un an în care a trebuit să absorbim impactul material al unor factori externi cum ar fi: creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%. Estimăm că, în absența impactului negativ macroeconomic și a celui din COVID, EBITDA 2021 ar fi putut fi cu 33% mai mare decât cea raportată”, a mai punctat executivul.
Cu circa 25.000 de angajați în peste 700 de localități, lucrând în mai bine de 1.500 de magazine, dintre care 600 sunt administrate de antreprenori parteneri, Profi este cel mai mare angajator din retailul românesc și rețeaua românească cu cea mai mare acoperire geografică de la noi din țară.