Preluarea Frufru de către Unilever primește undă verde de la Concurență
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Unilever South Central Europe a preluat compania Good People, care deține brandul Frufru, un business lansat pe piață în urmă cu 13 ani și care între timp a devenit foarte popular pe zona de mâncare fresh, sănătoasă.
Fondat în 2006, de antreprenorul Mihai Simiuc, alături de Marian Radu și Gabriel Zaharia, FruFru este primul concept de mâncare fresh, sănătoasă din România și unul din liderii inovației în segmentul premium din retailul alimentar.
FruFru deține în prezent o rețea de 14 magazine-restaurant în București, Cluj și Timișoara. Produsele FruFru mai sunt comercializate și în Mega Image, Carrefour și OMV Petrom. Anul trecut compania a raportat o cifră de afaceri de 34,4 milioane lei, în creștere cu 27% față de anul anterior, respectiv un profit net de 842.626 lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
La nivel mondial, grupul anglo-olandez Unilever s-a remarcat în ultimii ani prin numeroasele achiziții de companii din zona de "sănătos", începând de la cosmetice și până la snackuri.
Unilever este unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum, cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru a Europei, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova. În 2018, compania, care deține o unitate de producție la Ploiești, a realizat afaceri de 954,2 milioane lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 6%, și un profit net de 13,6 milioane lei.