Planuri ambițioase de dezvoltare pentru proprietarul Mega Image până în 2025
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a anunțat o strategie ambițioasă de creștere a businessului și noi investiții care i-ar putea aduce retailerului vânzări mai mari cu 10 miliarde de euro până în 2025, potrivit informațiilor companiei.
Planurile, anunțate în întâlnirea acționarilor de la Zaandam (Olanda), fac parte dintr-un nou capitol al strategiei “Leading Together”, detaliind principalele direcții de dezvoltare până în 2025. “Contextul pandemic a accelerat schimbarea industriei de retail și, mai ales, schimbarea comportamentului de cumpărare, clienții aprovizionându-se mai mult online, consumând produsele acasă și manifestând un interes mai mare pentru produse locale și sănătoase”, a punctat Frans Muller, Președinte și CEO al Ahold Delhaize.
În acest context, compania a identificat patru arii de interes pentru a-și atinge obiectivele financiare până în 2025: dezvoltarea digitală, accelerarea investițiilor în capabilitățile omnichannel, continuarea transformării într-un sistem de retail sustenabil și sănătos, gestionarea optimă a portofoliului de produse. Detaliind, Ahold Delhaize își propune să investească masiv în digital, online, data și automatizare. Pentru a realiza acest obiectiv, compania estimează că vânzările nete vor crește cu 10 miliarde de euro în perioada 2023-2025, în timp ce vânzările nete din online se vor dubla în următorii patru ani. În plus, retailerul preconizează să aducă pe profit zona de ecommerce până în 2025.
“Pentru a îndeplini aceste planuri vom crește investițiile de la 3% la 3,5% în fiecare an”, a spus Natalie Knight, CFO Ahold Delhaize.
Ahold Delhaize a încheiat cel de-al treilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 7,04 miliarde de euro la nivelul Europei, bifând o scădere de 0,2% a vânzărilor comparabile. Prin comparație, pe piața din Statele Unite, retailerul a raportat afaceri de 11,50 miliarde de euro, în creștere cu 2,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. În raportul financiar nu există mențiuni legate de piața din România. Mega Image este însă unul dintre businessurile importante ale grupului, operând peste 900 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. În anul financiar 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 7,22 de miliarde de lei, în creștere cu 8,5% față de anul precedent.