Penny semnalizează la raft produsele care se aliniază obiectivului 3RO
La trei ani de la lansarea proiectului TripluRO, discounterul Penny a reușit să ajungă la 800 de produse care îndeplinesc criteriile esențiale ale proiectului. Concret, acestea au ingredientul principal provenit din România, sunt procesate și ambalate în România. Mai mult, aceste produse sunt semnalizate la raft cu simbolul campaniei pentru a fi mai ușor de identificat de către clienți.
Prin proiectul 3RO, Penny își propune ca, până la finalul acestui an, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele sale să aibă ingredientul principal provenit din România, să fie procesat și ambalat în România.
Sub umbrela 3RO, în 2022 compania a lansat „100 de idei de business pentru România”, o inițiativă unică pentru mediul de afaceri din România. Împreună cu Academia de Studii Economice, Penny a analizat 100 de oportunități de dezvoltare a unor afaceri locale din industrii precum agricultura, ambalajele sau produsele cosmetice, pentru a găsi soluții care vor putea oferi românilor, într-un viitor cât mai apropiat, produse care să se alinieze obiectivului 3RO.
„În cadrul acestui proiect, au fost organizate o serie de mese rotunde cu scopul de a iniția un dialog necesar între autorități și producători pentru a crește numărul produselor de proveniență românească care ajung în coșul consumatorilor. Rezultatele acestor demersuri, alături de concluziile studiului derulat de ASE, vor fi anunțate în curând”, explică reprezentanții retailerului.
„Strategia generală a companiei acordă o mare atenție principiilor 3RO, deoarece considerăm că este singura modalitate prin care putem fi mai aproape de clienții noștri și putem avea un impact pozitiv asupra mediului și comunităților locale. Avem 400 de furnizori activi și, dacă de la fiecare dintre aceștia am reuși să avem doar un articol suplimentar TripluRo, ar fi 400 de articole în plus pe raft. La prima vedere părea suficient pentru noi. Dar ne-am dat seama din discuțiile cu furnizorii că nu e suficient doar demersul nostru, trebuie să fim mai mulți. Dezavantajul vine din economia de scală și atunci pentru a funcționa pe termen lung, ar trebui să fie cât mai mulți dintre actorii din piață interesați să promoveze acest lucru. Nu e de ajuns să fie românesc, trebuie să fie competitiv”, a declarat Daniel Gross, CEO-ul Penny România, într-un interviu pentru Progresiv.
Citește și REWE International: Penny România, o prioritate pentru grup din perspectiva investițiilor
După ce a înregistrat cea mai bună creștere a businessului la nivel de grup pentru al optulea an consecutiv, Penny România mizează pe investiții în expansiune și pe sortimentație pentru a-și consolida creșterea. În 2022, nivelul investițiilor pe piața din România s-a ridicat la 120 de milioane de euro, sumă care a acoperit atât deschiderile de magazine, cât și remodelările și achizițiile de terenuri pentru noile unități comerciale.
Într-un interviu recent acordat Progresiv, Daniel Gross, CEO Penny România, a declarat că, în contextul provocărilor economice, reducerea ritmului investițiilor este ultimul scenariu luat în calcul. Și pentru că vorbim despre creșteri, dacă privim în spate, ultimii 5-6 ani au fost unii de creștere pentru segmentul de discount, tendință mai accentuată începând cu 2020. Clienții sunt atrași de politica de preț, de proximitate și, nu în ultimul rând, de gama de produse disponibilă la raft. În acest sens, Penny a investit constant în parteneriatele cu furnizorii locali, peste 85% din totalul cifrei de afaceri în 2022 provenind de la aceștia. În total, compania colaborează cu peste 600 de producători locali și regionali de produse proaspete.
Anul trecut s-a încheiat pentru Penny România cu un avans de 33% la nivelul cifrei de afaceri, fiind cel mai bun de la intrarea pe piața locală. Potrivit informațiilor furnizare de retailer, rulajele companiei au urcat până la 7,17 miliarde de lei, față de 5,39 miliarde de lei înregistrate în 2021. Dincolo de aportul inflației la aceste rezultate (+16,55), 2022 a fost și primul an din istoria retailerului pe piața locală în care a fost înregistrată o creștere double digit în ceea ce privește numărul de clienți.
Concret, pe o bază de raportare like for like (în cazul magazinelor deschise de cel puțin un an), numărul clienților a crescut cu 12,6%. Retailerul are 2,5 milioane de clienți în fiecare săptămână. În ceea ce privește expansiunea, aceasta a contribuit cu 8% la performanța înregistrată de companie în 2022.