Paco Supermarkets intră pe terenul magazinelor cash&carry
După un început de an cu cifre foarte bune, Feliciu Paraschiv, directorul general Paco Supermarkets, anunță finalizarea unor investiții majore anul acesta, valoarea ridicându-se la două milioane de euro. Extinderea presupune un nou depozit logistic și intrarea pe un nou canal de vânzare: cash&carry.
„Trebuia să deschidem un depozit logistic pentru noi, cel actual devenise insuficient celor 15 supermarketuri deservite. Am luat hotărârea împreună cu colegii mei că am putea să extindem puțin zona de acțiune și în direcția cash&carry pentru a crește forța de vânzare a companiei Paco Supermarkets. Poziția favorabilă pe drumul european 85, în vecinătatea celebrului engross Onasis Focșani a contribuit la luarea deciziei și la demararea investiției”, explică Feliciu Paraschiv.
Investiția va fi finalizată în luna noiembrie a acestui an, potrivit directorului executiv. „Întotdeauna am avut și vom avea planuri de dezvoltare indiferent de perioadă. Se vorbește în lumea de business că cea mai bună perioadă pentru investiții e perioada de criză, am experimentat asta și chiar funcționează, deși au fost probleme mari cu livrările de echipamente din cauza pandemiei, producătorii erau mult mai interesați să vândă decât în mod normal”, completează Feliciu Paraschiv.
În prima jumătate a acestui an, rețeaua Paco Supermarkets a generat vânzări în creștere cu 23% față de primele șase luni ale anului trecut, fiind vorba de creștere like-for-like, fără să fie luat în calcul aportul ultimelor două unități deschise în decembrie 2019 și ianuarie 2020.
„Am avut rezultate foarte bune în prima parte a acestui an, chiar peste așteptările noastre. În schimb, în a doua jumătate a primului semestru, shopperii au devenit mai ponderați, scăderea veniturilor pentru anumite categorii de shopperi și-a spus cuvântul. Clar vorbim despre un impact al șocului pandemic care a influențat atât piață, cât și vânzările și comportamentul de consum. Însă, cu toate cheltuielile neplanificate generate de pandemie (măști, viziere, temorscanere, dezinfectanți, mănuși,etc.), cifrele sunt bune”, declară directorul executiv Paco Supermarkets.
Cât despre așteptările generale pentru acest an, Feliciu Paraschiv spune că nu poate vorbi încă despre un avans double digit, dar cu siguranță 2020 va fi un an de creștere.
Prezent pe piața locală de retail încă din 1995, Paco Supermarkets este cel mai mare comerciant independent din zona Vrancei, operând 15 supermarketuri în localitățile Focșani, Jariștea, Vidra și Odobești. Paco Prod Serv, compania care deține magazinele Paco Supermarkets, a încheiat anul 2019 cu afaceri de 25 de milioane de euro, potrivit informațiilor publicate de Ministerul Finanțelor Publice.