Ototo, conceptul care redefinește noțiunea de supermarket
Un magazin „ahead of time”, așa descriu fondatorii conceptul Ototo, un business de retail născut în plină pandemie. Deși la prima vedere pare un supermarket care vorbește pe limba bogaților, potențialul este pe măsură. Magazinul a ajuns la break-even în doar o lună de la inaugurare, în contextul în care vorbim despre o investiție de 300.000 de euro, iar până la finalul anului pe harta retailului bucureștean ar trebui să vedem și cea de-a doua locație.
Ototo este fără doar și poate o poveste curajoasă, un concept care preia spiritul magazinului cu de toate, dar într-un mod complet diferit. Inaugurat în luna februarie a acestui an, în piața Amzei, Ototo și-a deschis porțile în plină pandemie și, mai mult decât atât, a fost construit pornind de la nevoile cumpărătorului în pandemie. „Dacă nu ar fi fost acest context, nu știu dacă am fi avut curajul să deschidem un astfel de magazin. Însă în pandemie, cumpărăturile au devenit dintr-odată ceva interesant și am vrut să le oferim oamenilor o experiență de cumpărare diferită, în care partea de curatoriat să existe în adevăratul sens al cuvântului”, spune Ana Tanasă, unul dintre fondatorii Ototo.
Dincolo de acest obiectiv, Ana a avut ca motivație și un proiect de susținere a producătorilor locali la care lucrase anterior și care nu a generat întocmai rezultatele așteptate. „Cumva am transformat această nereușită într-o ambiție personală pentru că din punctul meu de vedere existau toate premisele pentru o reușită. Așa că am vrut un spațiu în care să punem brandurile independente în lumina reflectoarelor”, punctează aceasta.
De la idee și până la inaugurare au trecut puțin peste șase luni, timp în care lucrurile s-au desfășurat cu viteza luminii. „Pentru că nu am vrut să pierdem spațiul, a fost nevoie să ne mișcăm mult mai repede decât estimasem inițial. Însă ne-a ajutat faptul că nu eram «poluați mental» de experiența retailului convențional și am mers mai degrabă pe instinct. Pandemia a dăunat businessurilor specializate, așa că noi am gândit un supermarket. Am vrut să aducem toate magazinele specializate într-un singur loc, fiecare categorie având colțișorul ei. Cumva am gândit un magazin generalist, dar am integrat filosofia locațiilor specializate”, spune Ana.
Sortimentație aleasă cu scop
La acest capitol, fondatorii Ototo, nume care s-ar traduce prin „fratele mai mic”, au avut niște criterii clar definite. Mergând pe ideea de a face bine și de a susține producătorii locali, sortimentația a fost construită în jurul ideii de sustenabilitate, etichetă curată, produse ecologice. „În plus, designul produselor a fost foarte important pentru că aspectul magazinului este influențat de cum arată produsele la raft. Ne-am dorit să fie totul foarte simplu, foarte curat și să punem produsele în lumină. Totodată, am încercat cât de mult am putut să echilibrăm balanța produse locale versus importuri”, punctează fondatoarea magazinului.
Citește mai multe AICI.