Ototo, conceptul care redefinește noțiunea de supermarket

Un magazin „ahead of time”, așa descriu fondatorii conceptul Ototo, un business de retail născut în plină pandemie. Deși la prima vedere pare un supermarket care vorbește pe limba bogaților, potențialul este pe măsură. Magazinul a ajuns la break-even în doar o lună de la inaugurare, în contextul în care vorbim despre o investiție de 300.000 de euro, iar până la finalul anului pe harta retailului bucureștean ar trebui să vedem și cea de-a doua locație.

Ototo este fără doar și poate o poveste curajoasă, un concept care preia spiritul magazinului cu de toate, dar într-un mod complet diferit. Inaugurat în luna februarie a acestui an, în piața Amzei, Ototo și-a deschis porțile în plină pandemie și, mai mult decât atât, a fost construit pornind de la nevoile cumpărătorului în pandemie. „Dacă nu ar fi fost acest context, nu știu dacă am fi avut curajul să deschidem un astfel de magazin. Însă în pandemie, cumpărăturile au devenit dintr-odată ceva interesant și am vrut să le oferim oamenilor o experiență de cumpărare diferită, în care partea de curatoriat să existe în adevăratul sens al cuvântului”, spune Ana Tanasă, unul dintre fondatorii Ototo.

Dincolo de acest obiectiv, Ana a avut ca motivație și un proiect de susținere a producătorilor locali la care lucrase anterior și care nu a generat întocmai rezultatele așteptate. „Cumva am transformat această nereușită într-o ambiție personală pentru că din punctul meu de vedere existau toate premisele pentru o reușită. Așa că am vrut un spațiu în care să punem brandurile independente în lumina reflectoarelor”, punctează aceasta.

De la idee și până la inaugurare au trecut puțin peste șase luni, timp în care lucrurile s-au desfășurat cu viteza luminii. „Pentru că nu am vrut să pierdem spațiul, a fost nevoie să ne mișcăm mult mai repede decât estimasem inițial. Însă ne-a ajutat faptul că nu eram «poluați mental» de experiența retailului convențional și am mers mai degrabă pe instinct. Pandemia a dăunat businessurilor specializate, așa că noi am gândit un supermarket. Am vrut să aducem toate magazinele specializate într-un singur loc, fiecare categorie având colțișorul ei. Cumva am gândit un magazin generalist, dar am integrat filosofia locațiilor specializate”, spune Ana.

Sortimentație aleasă cu scop

La acest capitol, fondatorii Ototo, nume care s-ar traduce prin „fratele mai mic”, au avut niște criterii clar definite. Mergând pe ideea de a face bine și de a susține producătorii locali, sortimentația a fost construită în jurul ideii de sustenabilitate, etichetă curată, produse ecologice. „În plus, designul produselor a fost foarte important pentru că aspectul magazinului este influențat de cum arată produsele la raft. Ne-am dorit să fie totul foarte simplu, foarte curat și să punem produsele în lumină. Totodată, am încercat cât de mult am putut să echilibrăm balanța produse locale versus importuri”, punctează fondatoarea magazinului.

Citește mai multe AICI.

Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Ce planuri are Ototo, un concept de retail inovator care crește ca-n povești
Ce planuri are Ototo, un concept de retail inovator care crește ca-n povești
La puțin peste un an de la lansarea Ototo pe piață, Ana Tanasă, co-fondatoarea conceptului de retail care redefinește experiența de cumpărare,...
După FruFru, Mihai Simiuc va continua să investească în businessuri “cu impact pozitiv în societate”
După FruFru, Mihai Simiuc va continua să investească în businessuri “cu impact pozitiv în societate”
Mihai Simiuc, fondatorul FruFru, business achiziționat integral de către Unilever SCE, a preluat 50% din acțiunile Ototo, un retailer independent...