Online-ul, motorul de creștere pentru afacerile Ahold Delhaize în 2021
Retailerul Ahold Delhaize, prezent pe piața locală prin intermediul lanțului de magazine Mega Image, a raportat anul trecut rezultate peste așteptări, în ciuda creșterii costurilor, arată raportul financiar al companiei.
Evoluția puternică din trimestrul al patrulea a contribuit la creșterea vânzărilor anuale cu până la 3,3%, respectiv 75,6 miliarde de euro. Din nou, ecommerce a jucat un rol important în obținerea acestor rezultate financiare, în condițiile în care vânzările online au crescut cu 30% comparativ cu 2020 și s-au dublat dacă analizăm cu cifrele din 2019.
Prin urmare, pentru anul acesta Frans Muller, CEO-ul companiei, intenționează să se concentreze și mai mult pe zona de digitalizare pentru a profita de oportunitățile create de “noul normal”. Mai mult, executivul vrea să dubleze investițiile în platforma online bol.com. Compania estimează că trendul de creștere va continua și în 2022 pe fondul menținerii obiceiurilor de consum in-home și a comenzilor online.
"Veniturile generate de bol.com au crescut cu 21%, până la 2,8 miliarde de euro, cu un EBITDA de 166 milioane de euro. Menținem planurile de listare a bol.com la bursă pentru a doua jumătate a acestui an”, a punctat Frans Muller.
La nivelul Europei, creșterea vânzărilor a fost de 2,8% în 2021, până la 30 miliarde de euro, 4,4 miliarde de euro venind doar din vânzările online.
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 906 magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.