O tranzacție sănătoasă: Unilever intră în acționariatul FruFru
Unilever South Central Europe, unul dintre cei mai importanți jucători din industria bunurilor de larg consum din România, intră în acționariatul FruFru, conceptul lansat în urmă cu 13 ani de antreprenorul Mihai Simiuc, alături de Marian Radu și Gabriel Zaharia, pe zona de mâncare fresh, sănătoasă.
Fondat în 2006, FruFru este primul concept de mâncare fresh, sănătoasă din România și unul din liderii inovației în segmentul premium din retailul alimentar. “Am început ca o afacere de prieteni și familie cu idealuri mărețe: ne-am hotărât să schimbăm obiceiurile de consum și să creăm un impact pozitiv în viața oamenilor prin mâncare sănătoasă și bună. De atunci am rămas dedicați acestor idealuri, producem bunătăți sănătoase, proaspete, din cele mai bune ingrediente și nu încetăm să inovăm și să evoluăm pentru o nutriție mai bună,” spune Mihai Simiuc.
Acesta a declarat pentru Progresiv că deține în continuare un pachet de 25% din acțiuni, restul de 75% - care a aparținut acționarilor “pasivi” – fiind preluat de către Unilever SCE. “Mai exact, Johann Gabriel Heubach, Sergiu Neguț, Gabriel Marius Zaharia și Codruța Maria Brujan au ieșit din acționariatul FruFru. Eu rămân în continuare implicat în business ca și până acum, cu aceleași responsabilități. Despre strategie și ce va urma putem vorbi numai după ce Consiliul Concurenței va da aprobarea”, a detaliat Mihai Simiuc.
Întrebat despre motivația care a stat la baza acestei decizii, fondatorul FruFru a precizat că există încă “un decalaj mare între ambițiile noastre și acțiunile pe care reușim să le întreprindem în ceea ce privește impactul asupra mediului și educația pentru o alimentație sănătoasă a unei părți mari din populație. Prin acest parteneriat, sperăm să închidem acest decalaj și să avem un impact pozitiv mult mai mare”.
Citiți și Fondatorul FruFru, un etern optimist
FruFru deține în prezent o rețea de 14 magazine-restaurant în București, Cluj și Timișoara. Produsele FruFru mai sunt comercializate și în Mega Image, Carrefour și OMV Petrom. Anul trecut compania a raportat o cifră de afaceri de 34,4 milioane lei, în creștere cu 27% față de anul anterior, respectiv un profit net de 842.626 lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
La nivel mondial, grupul anglo-olandez Unilever s-a remarcat în ultimii ani prin numeroasele achiziții de companii din zona de "sănătos", începând de la cosmetice și până la snackuri.