NielsenIQ: Vânzările din online cresc mult peste cele din magazine

Pentru a atenua unele dintre perturbările produse de pandemie, companiile din Europa au încercat să fructifice creșterea comerțului online, iar România nu face excepție. Astfel, vânzările din online cresc mult peste cele din magazine, arată ultimul val al studiului “E-commerce shopper trends” derulat pe parcursul lunii noiembrie 2021. NielsenIQ: Vânzările din online cresc mult peste cele din magazine

Conform datelor NielsenIQ, dintre utilizatorii curenți, 8% declară că au devenit e-shoppers în ultimele 6 luni (versus 20% nou veniți anul trecut). Acest lucru arată în același timp că în prezent există mai mulți cumpărători cu experiență de cel puțin un an: 92% experimentați versus 80% în 2020. O trăsătură comună în rândul celor care au apelat pentru prima dată la online este faptul că ei fac parte, în general, din categoria celor cu venituri mici (45%), doar 21% dintre nou veniți având venituri mari. Un alt aspect interesant este că nou veniții din 2021 sunt în majoritate părinți de adolescenți, față de anul trecut când majoritatea noilor cumpărători din online erau părinți cu copii mici, sub 2 ani.

nielsen

Raportul calitate-preț este un atribut-cheie în decizia de cumpărare

În România, consumatorii care se îndreaptă către online pot opta fie pentru platforma online a retailerului preferat, fie pentru platformele de livrare și folosesc atât paginile de Internet, cât și aplicațiile dedicate. 36% preferă să cumpere direct din aplicația retailerului și aproape 7% apelează la aplicația platformelor de livrare.

Mai mult, shopperii nu sunt atrași de e-commerce doar datorită confortului, ci și prin ofertele online mai bune.

“În topul motivelor de cumpărare online găsim pe primul loc gama variată de mărci și produse disponibile online (66%), urmat de serviciul de livrare (54%) și prețurile mai mici comparativ cu magazinele fizice (48%). Pentru nou veniții de anul acesta se remarcă o sensibilitate mai mare la preț, ei valorizând mai mult (57%) faptul că găsesc prețuri mai mici decât în magazinele fizice, precum și ofertele/ promoțiile atractive găsite în online (47%)”, spune Iulia Pencea, Market Leader NielsenIQ România.

Din punctul de vedere al categoriilor cumpărate online, nu se remarcă diferențe între cumpărătorii experimentați și cei care au venit pentru prima dată în online în ultimele 6 luni. În schimb, detalii interesante se observă în rândul celor care au devenit e-shoppers în ultima lună, în vârful valului 4 al pandemiei (octombrie 2021), aceștia cumpărând, de exemplu, alimente proaspete în proporție de 42% versus cumpărătorii experimentați (21%).

“În plus, am observat că 48% dintre cumpărătorii online au inclus cel puțin o nouă categorie în lista de online shopping, ca urmare a pandemiei. De asemenea, prelungirea pandemiei a condus la stabilizarea obiceiului de cumpărare din online pentru anumite categorii, în defavoarea magazinelor fizice. Amintim aici, desigur, serviciile de “food delivery”, dar și medicamentele și suplimentele alimentare, hrana pentru animale și categoria tutun”, detaliază Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader NielsenIQ.

Studiul NielsenIQ s-a desfășurat online  în luna noiembrie 2021, pe un eșantion de 1.100 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, care au cumpărat produse online în ultimele 3 luni și sunt decidenți sau co-decidenți ai categoriilor incluse în studiu.

Piața FMCG, consumatorul și mecanismele pe care le activează pentru a depăși policriza
Piața FMCG, consumatorul și mecanismele pe care le activează pentru a depăși policriza
Indiferent că vorbim despre retaileri sau producători, jucătorii din piața FMCG au în față un consumator al cărui comportament este definit...
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021...
Democratizarea comerțului online
Democratizarea comerțului online
Online-ul este fără doar și poate canalul de retail care a fructificat cel mai bine oportunitățile aduse de pandemie. Mai mult decât atât,...
Studiu. Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Românii afectați de COVID-19, locomotiva pentru FMCG în online
Criza sanitară curentă rămâne unul dintre vectorii cheie în accelerarea comerțului online. Pentru a permanentiza acest succes într-o lume post...