Mega Image pune taxă pe pungile de unică folosință
În demersul său de a reduce consumul de plastic, Mega Image introduce o taxă de 0,09 lei pentru fiecare pungă de unică folosință. La finalul anului trecut, retailerul a renunțat la pungile de plastic de la zona de legume și fructe, care înregistrau un consum mediu lunar de 12 milioane de bucăți. Acestea au fost înlocuite cu pungi din materiale 100% biodegradabile care, de la jumătatea lunii martie, vor fi oferite contracost.
Mai mult, de la începutul anului, a fost eliminat și plasticul din pungile destinate produselor de panificație și patiserie, ceea ce a însemnat eliminarea a 33 de tone de plastic folosit anual doar din această zonă.
Pentru a încuraja un comportament bazat pe reutilizare în rândul clienților, au fost introduși în toate magazinele, la zona de fructe și legume, săculeții reutilizabili. Retailerul anunță și că va fi introdusă și o sacoșă reutilizabilă din plastic reciclat, concepută special pentru a fi folosită de cât mai multe ori la cumpărături.
„Suntem responsabili pentru ce dăm mai departe, iar prioritatea noastră este să operăm și să ne dezvoltăm sustenabil. În fiecare an, ne uităm atent la prioritizarea investițiilor pe care le facem, care au impact asupra businessului nostru, asupra comunităților, mediului sau a climei. În acest an vom accelera acțiunile cu impact direct asupra mediului, iar una dintre priorități este reducerea cantității de plastic de unică folosință și găsirea unor alternative mult mai prietenoase cu natura”, declară Mircea Moga, CEO Mega Image.
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o rețea ce cuprinde în prezent 777 de magazine în București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara, Bacău și alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internațional ce operează în prezent pe trei continente.