Magazinul specializat ”La Prăvălescu” își închide porțile

La șase ani de la lansarea businessului, prăvălia ”La Prăvălescu” își închide porțile. Proprietarii din spatele retailerului nu au expus motivele din spatele deciziei, însă cel mai probabil schimbările din comportamentul de cumpărare dictate de pandemie și-au pus negativ amprenta asupra rezultatelor. Magazinul specializat ”La Prăvălescu” își închide porțile

”După șase ani, Prăvălescu își închide porțile. Am oprit cuptoarele, am stins lumina și am tras obloanele. E liniște în prăvălie acum. A venit momentul ca acest capitol, care a început atât de frumos în str. Mendeleev, să se încheie. Vă mulțumim foarte mult celor care ne-ați călcat pragul, celor care ne-ați susținut, care ne-ați ales și care ne-ați preferat. Încercați să intrați în prăvălii mici, în magazine în care s-a pus suflet, în mici cafenele. Intrați în visurile lor! Fără voi, aceștia dispar și nu mai rămân decât marile magazine impersonale ale unor giganți ai industriei alimentare”, au anunțat fondatorii La Prăvălescu într-o postare pe Facebook.

Deschisă în februarie 2016, într-un spațiu de 60 de metri pătrați din zona Piața Romană din Capitală, prăvălia s-a bucurat de un feedback pozitiv din partea clienților, iar acest lucru s-a văzut și în vânzări, în 2018 cifra de afaceri ridicându-se la 3 milioane de lei. În 2019, antreprenorii din spatele afacerii cu iz interbelic au luat decizia de a reloca prăvălia într-un spațiu mai mare, unde pe lângă magazinul propriu-zis, au deschis și un bistro restaurant. Odată cu relocarea prăvăliei, businessul a crescut cu 30%.

În ceea ce privește conceptul, lucrurile au fost clar definite încă de la început: un magazin de familie într-un spațiu prietenos, cu iz interbelic, în care toți consumatorii cu terminația comună românească „escu”, și nu numai, să găsească produse proaspete, pregătite chiar în prăvălie.

”La Prăvălescu” nu este singurul retailer care a depus armele în fața marilor retaileri internaționale, printre numele care au renunțat la business se numără și Băcănia Faină, Băcănia Penciu, Mesange Fromagerie sau Donia Băcănia cu suflet.

Citește povestea La Prăvălescu, într-un articol pe larg aici.

Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Băcănia Yama, conceptul care folosește „local” drept atu pentru securizarea unei creșteri sustenabile
Deschisă în primăvara anului trecut, Băcănia Yama a mizat pe legătura cu gusturile copilăriei pentru a atrage clienți noi într-o perioadă...
Magazinul fizic Origini își închide porțile
Magazinul fizic Origini își închide porțile
La zece ani de la deschidere magazinul cu produse naturale românești Origini își închide porțile. Proprietarii din spatele businessului nu au...
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Prăvălia Penciu, mixul dintre inspirația franțuzească și autenticul românesc
Prăvălia Penciu, mixul dintre inspirația franțuzească și autenticul românesc
„Se spune că în crize se nasc afacerile de succes”, declară fondatorii Prăvăliei Penciu care au decis că, după un an pandemic, este...
Prăvălia cu Licori, un concept la intersecția pasiunii cu businessul
Prăvălia cu Licori, un concept la intersecția pasiunii cu businessul
Prăvălia cu Licori, un concept Liquor&Tabacco Store cu capital pur românesc, pune accent pe tabieturile unui consumator informat. Deschisă...
La Prăvălescu, o afacere cu iz interbelic [GALERIE FOTO]
La Prăvălescu, o afacere cu iz interbelic [GALERIE FOTO]
Sunt deja trei ani de când La Prăvălescu, o prescurtare mai prietenoa­să a Prăvăliei lui „Escu” și-a deschis porțile și, chiar dacă la...