Kaufland își extinde rețeaua de magazine cu o nouă investiție în Republica Moldova
Kaufland continuă extinderea rețelei de magazine în Republica Moldova și deschide al optulea magazin.
Situat pe strada Kiev 7, din Chișinău, noul magazin va genera peste 100 noi locuri de muncă. Potrivit proiectului, suprafața de vânzare va fi de aproximativ 2.500 mp, iar parcarea va avea o capacitate de 179 de locuri, dintre care 8 locuri vor fi destinate pentru persoanele cu nevoi speciale și 4 locuri pentru familiile cu copii.
Noul magazin oferă accesul la un raion cu pește proaspăt, raion extins de legume și fructe, vitrină cu servire asistată – cu o lungime de aproape 30 metri, brutărie, raion de produse congelate, alimente de bază, dulciuri, băuturi, produse nealimentare și drogherie.
Ținând cont de strategia Kaufland la nivel internațional, compania anunță o investiție în energia regenerabilă și începe dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice. Astfel, Kaufland de pe strada Kiev va fi primul magazin dotat cu peste 538 de panouri fotovoltaice, ce vor genera energie verde și vor contribui la diminuarea impactului asupra mediului, reducând anual cu peste 126.403 de tone emisiile de CO2. Panourile fotovoltaice vor ocupa o suprafață totală de aproximativ 2.800 de mp și vor fi amplasate pe acoperiș. Acestea pot produce în termeni absoluți, aproximativ 268.942,00 kWh/an.
În total, compania va investi aproximativ 20 de milioane MDL în lucrări de infrastructură publică și soluții de trafic.
În septembrie 2019, Kaufland a deschis primele sale două magazine în orașul Chișinău, situate în sectorul Botanica și în sectorul Ciocana. În septembrie 2020 a fost inaugurat primul magazin din nordul țării, în municipiul Bălți, iar în anul 2021 Kaufland a deschis încă trei magazine, la Ungheni, Comrat și Chișinău. În acest an, Kaufland a deschis și primul magazin în municipiul Orhei.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, fiind prezentă în 8 țări. În România, Kaufland operează o rețea de 158 de magazine și rulează un business de peste 13,96 de miliarde de lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, în timp ce la nivel de profit, Kaufland a raportat o scădere de 9% a rezultatului net, de la 970 de milioane de lei la 887 de milioane de lei. Rezultatul îl plasează pe poziția a doua în topul celor mai mari jucători prezenți pe piața locală, după discounterul Lidl. Recent, compania a ajuns la o rețea de 1.500 de hypermarketuri, România fiind țara în care a fost deschis magazinul cu numărul 1.500 la nivel de grup.