Kantar: Hypermarketurile și supermarketurile, deficitare la capitolul sustenabilitate

Hypermarketurile și supermarketurile sunt două dintre sectoarele nominalizate de consumatorii români din mediul urban ca fiind deficitare la capitolul sustenabilitate, alături de producătorii din carne, produsele de curățat sau detergenți/săpunuri, arată un studiu Kantar. Kantar: Hypermarketurile și supermarketurile, deficitare la capitolul sustenabilitate

Potrivit datelor publicate de Kantar, 1,5 milioane de români din mediul urban (22%) sunt preocupați în mod constant (mereu sau aproape tot timpul) de sustenabilitatea alegerilor lor atunci când decid la cumpărături. Mai mult, 44% dintre românii care au participat la studiu susțin că au încetat deja să cumpere produse sau servicii din cauza impactului lor asupra mediului sau societății, un nivel comparativ cu cel european (42% dintre europeni declarând același lucru).

„Din ce în ce mai mult, consumatorii aleg azi mărci care au și un scop social sau legat de mediu - deci, din punct de vedere al marketingului, o strategie construită în jurul sustenabilității este un imperativ. Rezultatele din studiul nostru ilustrează importanța adoptării unei abordări locale a problemelor de sustenabilitate. Și deși sunt multe mărcile care fac pași în direcția corectă și în România, acest lucru încă nu este mainstream", punctează Mădălin Vladu, Account Director, Strategy Lead la Kantar România.

Studiul Kantar European Sustainability Foundational Study 2021 acoperă 12 țări (Belgia, Republica Cehă, Franța, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania, Suedia și Marea Britanie), fiind analizate 35 de industrii.

Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume, fiind ales de pe raft de către consumatori de aproape 8,3 miliarde de ori, arată studiul Brand...
Consumatorii, mai conștienți de nevoia de a salva resursele planetei, dar doar 28% încearcă să consume cât mai sustenabil posibil
Consumatorii, mai conștienți de nevoia de a salva resursele planetei, dar doar 28% încearcă să consume cât mai sustenabil posibil
Pe fondul evenimentelor socio-economice din ultimul an preocuparea românilor pentru sustenabilitate este în scădere, arată datele celei de-a...
Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele și soluțiile ecologice sau „verzi” sunt aspiraționale pentru șapte din zece români, dar percepute ca fiind în continuare mai greu...
Studiu: Prețul, cea mai importantă barieră pentru un stil de viață sustenabil
Studiu: Prețul, cea mai importantă barieră pentru un stil de viață sustenabil
Criza generată de creșterea costului vieții și-a pus amprenta asupra consumatorilor, sustenabilitatea devenind un lux destinat consumatorilor cu...
Studiu Kantar: Inovatorii își vor reveni cel mai rapid după pandemie
Studiu Kantar: Inovatorii își vor reveni cel mai rapid după pandemie
„Mărcile care inovează cu o agilitate și o frecvență mai mare decât altele își vor reveni cel mai rapid în urma pandemiei Covid-19 și a...