Go Grocery, cea mai nouă inovație marca Amazon
La doi ani după lansarea primului lanț de magazine fără casieri sau puncte de checkout, Amazon a deschis porțile primei unități de retail alimentar Go Grocery în Seattle.
Magazinul are aproximativ 960 metri pătrați, iar sortimentația numără 5.000 de SKU-uri. Clienții vor putea achiziționa produse proaspete, lactate, fructe de mare congelate, produse din carne, produse de patiserie, bunuri de îngrijire a casei, băuturi alcoolice și multe altele.
Accesul se realizează prin scanarea unei aplicații de mobil, iar senzorii și camerele video din magazin monitorizează tot ceea ce clienții pun în coș. La final, după ce clientul a ieșit din unitate, Amazon retrage suma totală direct din contul clientului.
În afara spațiului mare ocupat, magazinul se aseamănă destul de mult magazinelor de proximitate Amazon Go, care au fost lansate în ianuarie 2018.
"Ceea ce a făcut Amazon Go pentru districtele de business, prin amplasarea unităților în apropierea clădirilor de birouri va face și Amazon Go Grocery", a declarat celor de la GeekWire Dilip Kumar, Vicepreședinte pe zona Physical Retail&Technology la Amazon. "Este un nou format, nu doar un Amazon Go mai mare. Avem o sortimentație extinsă care va satisface nevoile mai multor clienți."
Amazon ridică o nouă provocare retailului tradițional, folosind tehnologia pentru a intra pe piața americană de retail alimentar, estimată la o valoare de 800 de miliarde de dolari. În 2017, Amazon a achiziționat lanțul Whole Foods, ca parte a aceleiași strategii. Veniturile generate de Amazon în magazinele fizice deținute s-au ridicat, anul trecut, la 4,4 miliarde dolari.