Direcția Antifraudă monitorizează comerțul cu produse ale căror prețuri au crescut nejustificat

Direcția Generală Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF anunță că, din cauza modului în care au evoluat prețurile în ultimele trei săptămâni, va monitoriza și va analiza comerțul cu produse care au înregistrat creșteri semnificative și nejustificate ale prețurilor.  Direcția Antifraudă monitorizează comerțul cu produse ale căror prețuri au crescut nejustificat

Monitorizarea variațiilor de prețuri și verificarea modului de declarare a obligațiilor fiscale aferente veniturilor realizate în această perioadă include atât dispozitive medicale (măști, mănuși, biocide, dezinfectanți) și alte echipamente de protecție sanitară, care asigură prevenția și tratarea afecțiunilor asociate COVID-19, cât și produse alimentare esențiale specifice coșului de bază, potrivit comunicatului emis astăzi de Direcția Antifraudă.

Institutul Național de Statistică a demarat de asemenea o anchetă pentru a măsura impactul virusului SARS-Cov-2 în activitatea economică. În urma acestei analize, managerii care activează în retail au estimat pentru următoarea perioadă o creștere a prețurilor cu 16%.

Totodată, directorii chestionați de INS susțin că, în următoarele trei luni, activitatea în comerț va crește, dar este vorba de un avans moderat (sold conjunctural +9%). Același lucru se menține și în privința volumului comenzilor către furnizorii de marfă (sold conjunctural +6%). De asemenea, angajatorii din retail prognozează pentru următoarele trei luni o creștere moderată a numărului de salariați (sold conjunctural +6%).

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
Amenzi de 4 milioane de lei pentru nerespectarea marjelor de adaos comercial
Amenzi de 4 milioane de lei pentru nerespectarea marjelor de adaos comercial
În urma controalelor efectuate în București, inspectorii antifraudă au sancționat un operator economic, care activează în domeniul...
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
INS: Creștere accentuată a prețurilor pe finalul acestui an
INS: Creștere accentuată a prețurilor pe finalul acestui an
Managerii estimează o creștere accentuată a prețurilor în comerțul cu amănuntul până în luna ianuarie a anului următor (sold conjunctural...
INS. Creștere moderată a activității și prețuri mai mari în comerțul cu amănuntul
INS. Creștere moderată a activității și prețuri mai mari în comerțul cu amănuntul
Ultima analiză realizată de Institutul Național de Statistică privind tendințele în activitatea economică arată că managerii din România...