Cum va arăta piața globală de retail în 2020

Piețele de retail vor aduce rezultate mixte în 2020, scriu cei de la Economist Intelligence Unit, referindu-se la faptul că vânzările vor rămâne la un nivel similar cu cel din 2019 în ceea ce privește volumul, însă vor crește valoric. Astfel, evoluția va reflecta atât trendurile regionale și diferența dintre valute, cât și faptul că piețele emergente vor crește cu un ritm mai rapid decât cele dezvoltate. Cum va arăta piața globală de retail în 2020

Unul dintre factorii importanți în evoluția vânzărilor pe zona de retail va fi, și în 2020, războiul comercial dintre Statele Unite și China, care va determina prețurile în mai multe zone ale lumii, în special Asia.

În termeni nominali, vânzările de retail în cele 59 de țări analizate de cei de la Economist Intelligence Unit vor crește anul acesta cu aproximativ 4,8%, până la 20.200 miliarde de dolari. În ceea ce privește volumul vânzărilor, creșterea va fi de doar 2,2%, în scădere cu 0,3 puncte procentuale față de cea înregistrată în 2019. Vânzările produselor alimentare vor crește cu 5,1% până la 9.500 miliarde de dolari, în vreme ce vânzările produselor non-alimentare vor înregistra un plus de 4,6%, atingând valoarea de 10.700 miliarde de dolari.

La nivel regional, analiștii The Economist Intelligence Unit estimează că cea mai mare creștere va fi înregistrată în Asia, volumul vânzărilor din retail crescând cu 3,3%, iar cele mai mari avansuri se vor înregistra anul acesta în Vietnam și India. Cu toate că vânzările din China, Australia și Filipine vor scădea, Asia va genera în continuare aproximativ 45% din tranzacțiile încheiate la nivel global.

Și comerțul online va continua să crească, însă această evoluție vine la pachet și cu dificultăți pentru retaileri, dinamica pozitivă a acestui segment obligându-i pe comercianți să închidă mai multe magazine fizice. Vânzările bazate pe social media vor avea în centru platforme precum TikTok sau Instagram, dar vor exista creșteri și pe segmentul tehnologiilor inovatoare precum realitatea augmentată. Investițiile pe zona comerțului online vor fi, și în 2020, semnificative: Amazon, spre exemplu, plănuiește să investească aproximativ 640 milioane de dolari în dezvoltarea operațiunilor din India.

Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
Harta comerțului mondial, redesenată odată cu încetinirea creșterii globale și întărirea legăturilor regionale
Harta comerțului mondial, redesenată odată cu încetinirea creșterii globale și întărirea legăturilor regionale
Pe măsură ce economia globală se adaptează la presiunile și perturbările economice și geopolitice, rutele familiare care au definit harta...
Retailul global în 2024: mai multe vizite în magazin, dar și mai multă atenție acordată prețurilor
Retailul global în 2024: mai multe vizite în magazin, dar și mai multă atenție acordată prețurilor
Încetinirea inflației va consolida creșterea volumelor în retail, dar scăderea economiilor deținute de consumatori și prețurile ridicate la...
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Unilever a depășit estimările de creștere privind vânzările înregistrate în prima jumătate a acestui an, după ce a majorat din nou...
Un an cu (prea) multe necunoscute pentru piața de distribuție
Un an cu (prea) multe necunoscute pentru piața de distribuție
Pentru piața locală de distribuție, revenită la viteză normală după anii 2020-2021, pare că anul trecut a fost doar unul de repaus. Nu...