Cum arată strategia de expansiune a germanilor de la Lidl la nivel european
Discounterul german Lidl își continuă expansiunea la nivel european, următoarele țări unde vom vedea magazine Lidl fiind Estonia și Letonia. În plus, retailerul se pare că ia în calcul și intrarea pe piața din Bosnia și Herțegovina, cel mai probabil primele deschideri urmând să aibă loc în 2022.
Intrarea pe piața din Letonia este însă iminentă. În luna septembrie 2020, retailerul a postat un anunț de angajare pentru mai bine de 1.000 de locuri de muncă, iar primul centru de distribuție a fost finalizat în luna Iulie. Și construcția primelor magazine a fost deja demarată.
“A venit timpul să dăm suflet acestor clădiri și să construim echipe puternice pentru magazinele și centrele noastre logistice, care să asigure un debut de succes pe piața din Letonia”, a declarat Jakob Josefsson, Președinte al Lidl Letonia și Estonia.
Retailerul nu a oferit informații despre numărul de magazine pe care le va deschide pe această piața, însă în presa locală sunt informații potrivit cărora rețeaua de magazine va acoperi, cel puțin în primă fază, 9 orașe, printre care și Riga.
“Magazinele pot fi localizate deja pe Google Maps. Astfel, ne putem aștepta la 10-15 deschideri până la finalul anului. Iar acest lucru nu ar fi deloc surprinzător dacă ne gândim la intrarea pe piața din Lituania, din 2016, când Lidl a bifat 15 deschideri într-o singură zi”, au explicat reprezentanții IGD.
Estonia și Bosnia și Herțegovina, următoarele piețe pe lista expansiunii
Următoarea pe lista extinderii este Estonia, unde retailerul a demarat deja construcția primelor magazine. De altfel, au apărut și primele anunțuri de angajare, astfel că ne putem aștepta ca anul viitor să vedem primele locații. Odată cu intrarea pe piața din Estonia, germanii de la Lidl vor fi prezenți în toate statele Uniunii Europene.
Pe lista cu potențial pentru dezvoltare la nivel european se află și Bosnia și Herțegovina, însă intrarea pe această piață este așteptată, cel mai devreme, în 2022. Iar ceea ce motivează extinderea sunt rezultatele foarte bune raportate în Serbia și Croația. Potrivit presei locale, există potențial pentru aproximativ 30 de orașe, inclusiv capitala țării, Ljubljana.
Parte a grupului german Schwarz, Lidl este prezent în 28 de țări europene și Statele Unite ale Americii. În România, retailerul operează 282 de magazine. La finalul anului trecut, Lidl România bifa o cifră de afaceri de 9,7 miliarde de lei și un profit net de peste 491 de milioane de lei. Datele raportate către Ministerul Finanțelor arată o creștere de 25% față de 2018, un avans de trei ori peste performanța pieței.