Crisis Management: Managing the Business and the Workforce

Progresiv Online Events a continuat seria Crisis Management cu webinarul “Managing the business and the workforce”, dedicat zonelor operaționale și de resurse umane. Crisis Management: Managing the Business and the Workforce

Alina Stepan, Country Manager Ipsos România, Valer Hancaș, Corporate Affairs&Communication Director Kaufland România și Moldova și Grigore Horoi, Președinte Agricola au explicat ce decizii au luat de la începutul crizei, care au cele mai mari obstacole întâmpinate și cum va arăta piața muncii în perioada următoare.

“Atât la nivel individual, cât și colectiv, această perioadă ne-a ajutat să conștientizăm mai mult importanța a trei factori care au reușit cumva să ajute economia românească în toată această perioadă. Mă refer la solidaritate, responsabilitate și implicare”, a spus Valer Hancaș. “Este pentru prima dată, în istoria recentă, când umanitatea este prinsă în rezolvarea aceleiași ecuații dificile, cu foarte multe necunoscute. Este primul exemplu de solidaritate colectivă mondială, am asistat cu toții la mesaje similare venite de pe mai multe continente. Pentru niciun aspect nu s-a coalizat umanitatea, până acum, într-o singură direcție.”

Alina Stepan este de părere că au fost multe inițiative extraordinare pentru timpuri extraordinare. Pe de altă parte, consumatorii s-au folosit de capitalul de încredere pe care îl aveau deja construit față de retaileri. “A existat fenomenul de captivitate geografică, pentru că a existat acea zonă gri legată de distanță pe care se puteau deplasa în jurul casei. Ce a contat foarte mult pentru oameni au fost acțiunile din care au putut beneficia și ei, direct sau indirect. Au fost apreciate acțiunile de voluntariat, spre exemplu inițiativele de livrare gratuită acasă mai ales pentru persoanele aflate în zone de risc, sau preluările de angajați de la o companie la alta, în funcție de dificultățile prin care a trecut una din acele companii.” Tot pe acest subiect, Grigore Horoi a adăugat că o companie care are de lucrat cu persoane fizice drept clienți trebuie să poată anticipa care sunt nevoile, să răspundă la acele nevoi și, în plus, să se ferească cât mai mult de nemulțumirile acelor clienți.

Referindu-se la zona de resurse umane, președintele Agricola spune că organizația pe care o conduce s-a confruntat, în ultimii ani, cu o fluctuație de personal destul de importantă. “Cu ocazia pandemiei, a existat o schimbare de comportament; am văzut solidaritate și cred că s-au ridicat anumite semne de întrebare legate de viitorul lor ca și angajați într-o companie. Eu sper că asta ne va oferi o resursă vitală, de care orice angajator are nevoie. În general, cred că oamenii își doresc un loc de muncă sigur, renumerație corespunzătoare pentru poziția ocupată și un mediu de lucru normal, prietenos.”

Alina Stepan este de părere că retailul se află într-o poziție foarte dificilă. “Aș spune că vine mai degrabă cu responsabilități decât cu drepturi, vine cu o presiune foarte mare pe retaileri, și mă refer în special la zona de aprovizionare, la tot ceea ce înseamnă asigurarea unui climat de siguranță ca sarcină suplimentară peste misiunea de bază a retailului.” Ea afirmă că va exista o migrație între domenii și că barierele dintre industrii s-ar putea subția pentru unii dintre angajați. “Mă aștept ca migrarea să fie mai degrabă la baza și la vârful ierarhiei profesionale, adică se va face loc pentru anumite grupe, iar angajații gulere albe, punctual, să poată să găsească locuri bune în reorganizarea unor companii. Nivelul salarial va rămâne în continuare important, unii dintre angajați sunt dispuși să facă compromisuri, dar nu toți, iar programele de conversie profesională vor fi la mare căutare în perioada următoare.”

Din punct de vedere al businessului, Valer Hancaș se așteaptă la “un an extrem de intens, extrem de interesant, un an în care suntem atenți și la ceea ce ar trebui să schimbăm - și ar fi bine să începem cu noi înșine. Ne respectăm strategia de business pentru 2020, mari diferențe nu vor fi, cu excepția poate a unei reconfigurări a strategiei de CSR în baza unei previzibile crize financiare.”

În încheiere, Grigore Horoi a vorbit despre nevoia ca economia națională și mondială să iasă din criză. “Și asta pentru că avem nevoie de consumatori. Businessurile din grupul nostru au fost surprinse de această perioadă într-o situație financiară bună, stabilă, și sperăm că vom reuși să gestionăm lucrurile care urmează și să ne ducem mai departe planurile la care ne-am angajat.”

Andra Pintican, Școala de HR: O responsabilitate majoră a managementului va fi să-și ajute angajații să găsească sensul în ceea ce fac
Andra Pintican, Școala de HR: O responsabilitate majoră a managementului va fi să-și ajute angajații să găsească sensul în ceea ce fac
Caracterizată de două extreme, piața resurselor umane din România se confruntă în continuare cu multe pietre de încercare. La baza multor...
Alina Gamauf, Carrefour România: Work from home este unul din criteriile care nu mai pot fi negociate în procesul de recrutare
Alina Gamauf, Carrefour România: Work from home este unul din criteriile care nu mai pot fi negociate în procesul de recrutare
Ultimii trei ani au adus schimbări majore în industria resurselor umane, companiile fiind puse în fața unor criterii care nu mai pot fi negociate...
Crisis Management. Keeping your customers close through difficult times
Crisis Management. Keeping your customers close through difficult times
Ultimul webinar din seria Crisis Management a abordat tema comunicării, element esențial pentru o companie în timpul unei crize. Sub tema...
Crisis Management. Shifting strategies in approaching consumers
Crisis Management. Shifting strategies in approaching consumers
“Shifting strategies in approaching consumers”, primul webinar din seria Crisis Management, și-a propus să analizeze modul în care a evoluat...