Consiliul Concurenței va finaliza în T2 o investigație pe piața de retail
Consiliul Concurenței va finaliza în al doilea trimestru din acest an o investigație începută în urmă cu trei ani și care vizează retailerii Cora, Carrefour și Kaufland. Motivul constă într-o posibilă încălcare a regulilor de piață privind stabilirea prețurilor de vânzare la raft.
„Investigăm dacă în relația cu furnizorii au limitat scăderea prețurilor pe perioada promoțiilor. Vom avea un rezultat în trimestrul doi al acestui an. În cazul în care se confirmă, amenda maximă este de până în 10% din cifra de afaceri, însă a fost în alte cazuri similare de 2%”, a precizat Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței.
În 2015, Consiliul Concurenței a amendat cu aproximativ 35 de milioane de euro rețelele de magazine Metro, Real, Selgros, Mega Image și 21 dintre furnizorii locali ai acestora pentru înțelegeri de fixare a prețurilor la raft și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.
„Consiliul Concurenţei a constatat că preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailerul stabileau un preț fix sau minim. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul”, se arăta într-un comunicat al Consiliului Concurenței din 2015.
Auchan România, care din 2015 a preluat magazinele Real, a reușit să anuleze la Curtea de Apel București amenda de 23,87 de milioane de lei acordată rețelei Real Hypermarket, în timp ce Selgros își redusese valoarea amenzii tot printr-o hotărâre judecătorească.