Consiliul Concurenței avertizează că anunțarea unor majorări de preț poate încălca legea


Consiliul Concurenţei atrage atenţia asociaţiilor profesionale că fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar anticiparea unui anumit preţ ce ar trebui practicat poate intra sub incidenţa prevederilor Legii Concurenţei. Consiliul Concurenței avertizează că anunțarea unor majorări de preț poate încălca legea

“Organizaţiile profesionale au un rol benefic atât pentru membrii săi, cât şi pentru consumatori, informându-i despre evoluţiile industriei, fixând standarde de calitate şi siguranţă pentru serviciile oferite de membrii asociaţi. Atragem atenţia încă o dată asupra faptului că o asociaţie poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurenţă atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influenţează comportamentul companiilor, afectând concurenţa dintre ele”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Dacă în cadrul întâlnirilor ale asociaţiei, companiile se înţeleg să implementeze un comportament concertat, practica poate fi sancţionată din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale sau comunitare. De altfel, atât Consiliul Concurenței din România, cât și Comisia Europeană şi instanţele comunitare au instrumentat o serie de cazuri de carteluri care s-au bazat, printre altele, pe acest tip de mecanisme.
 

Edenred, Sodexo Pass și Up, în atenția Consiliului Concurenței
Edenred, Sodexo Pass și Up, în atenția Consiliului Concurenței
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor în domeniu de către companiile Edenred Romania,...
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toate marile rețele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui, ca urmare a discuțiilor...
Producători de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr, sub lupa Concurenței
Producători de ulei de floarea soarelui, unt și zahăr, sub lupa Concurenței
Consiliul Concurenței a declanșat trei investigații privind posibile înțelegeri de stabilire a prețurilor pe piețele producției de ulei de...
Retailerii, obligați să afișeze la raft, pe lângă marca proprie, cel puțin un brand concurent
Retailerii, obligați să afișeze la raft, pe lângă marca proprie, cel puțin un brand concurent
Interesele producătorilor locali și ale fermierilor din lanțul de aprovizionare agro-alimentar, dar și cele ale consumatorilor vor fi mai bine...
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Ce amenzi a dat Consiliul Concurenței anul trecut: “În orice criză apar profitori care urmăresc să facă bani în ape tulburi”
Consiliul Concurenţei a aplicat, anul trecut, amenzi în valoare totală de 407 milioane lei (82,73 milioane euro), valoare care situează anul...