Ce obiective și-a setat Kaufland prin programul ,,Raftul Românesc"

Kaufland România, cel mai important jucător din retailul modern local, a lansat programul „Raftul Românesc” prin care își propune să susțină dezvoltarea micilor fermieri români, având deopotrivă ca obiectiv comercializarea de carne de porc 100% românească. Ce obiective și-a setat Kaufland prin programul ,,Raftul Românesc

Inițiativa „Raftul Românesc” a fost creată în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea”. Programul include peste 50% dintre fermierii mici și mijlocii din România, respectiv 100 de producători care fac parte din Cooperativa „Țara Mea”. Inițiativa este structurată pe doi piloni: colectarea cărnii de porc de la fermierii români și schimbarea formatului de hrană a porcilor din program, într-unul exclusiv românesc.

Programul este implementat treptat, iar în prezent, Kaufland România deja primește livrări de peste 400 de porci/zi și crește progresiv, de la o săptămână la alta, urmând ca până la finalul anului să dubleze cantitatea.

„Până în 2020 ne propunem să ajungem la o cantitate preluată de 300.000 de porci sau 18.000 de tone. Mai exact, vrem să preluăm peste 60% din carnea de porc românească. De la 1 martie 2018 Raftul Românesc va avea doar carne de porc autohtonă”, a spus Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare Kaufland România.

Potrivit Cooperativei Agricole Țara Mea, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4,46 milioane de porci.  Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc.

Datele INS arată că în anul 2016 producția totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.

În prezent, aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine din import, principalele piețe fiind Italia, Spania, Germania sau Danemarca.

Conform datelor Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, România importă anual circa 230.000 tone porci și carne de porc (aproximativ 30.000 tone porci vii și 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importată. În același timp, România exportă de aproape 60 de ori mai puțin – adică circa 4.000 tone carne și produse din carne de porc. Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producția internă.

Pe de altă parte, INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total. Per total, consumul de carne în România este mai mic faţă de cel din ţările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 de kilograme de carne/an, faţă de media europeană de 70-75 de kilograme pe an.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări și o rețea de 116 magazine în România. Anul trecut, retailerul a raportat pe plan local o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei, în creștere cu 5,6% față de anul anterior.

Carnea proaspătă, o categorie definită de stabilitate
Carnea proaspătă, o categorie definită de stabilitate
În vreme ce multe categorii de produse au fost afectate într-o anumită măsură de pandemie, carnea proaspătă a rămas un aliment de bază în...
Proprietarul Premium Porc Group, cel mai slab profit de la intrarea pe piață
Proprietarul Premium Porc Group, cel mai slab profit de la intrarea pe piață
DCH International S.A., compania-mamă a Premium Porc Group, unul dintre cei mai mari producători locali de carne de porc, a înregistrat în 2020...
Președintele ARC: Prețul cărnii de porc se va tripla anul viitor
Președintele ARC: Prețul cărnii de porc se va tripla anul viitor
În contextul crizei provocate de pesta porcină africană, prețul pentru carnea de porc se va tripla în 2020 și, mai mult decât atât, există...
Ce obiective și-a setat Kaufland prin programul ,,Raftul Românesc
Ce obiective și-a setat Kaufland prin programul ,,Raftul Românesc"
Kaufland România, cel mai important jucător din retailul modern local, a lansat programul „Raftul Românesc” prin care își propune să...