Carrefour vrea să se extindă în Belgia prin franciză
Retailerul francez Carrefour a cedat recent 86 de supermarketuri către Intermarché, însă își propune să revitalizeze ritmul expansiunii prin francizare, a explicat Geoffroy Gersdorff, CEO-ul companiei, citat de Retaildetail.eu.
Odată cu pierderea celui mare francizat al Carrefour în Belgia, Mestdagh, 86 de supermarketuri Carrefour Market au ajuns la rivalul Intermarché, reprezentând circa o cincime din rețeau de magazine sub acest format deținute de retailerul francez.
În schimb, Geoffroy Gersdorff mizează pe accelerarea ritmului expansiunii pe piața din Belgia, acolo unde Carrefour deschidea până acum în fiecare an cinci Carrefour Market și circa 20 de magazine de proximitate Express. Iar acest lucru se va întâmpla prin francizare, în condițiile în care peste 600 de magazine din cele 705 operate în Belgia de Carrefour sunt în sistem de franciză.
Citiți și: Direcțiile strategice spre care accelerează Carrefour România
Pe de altă parte, creșterea pe piața din Belgia va fi susținută nu doar de dezvoltarea rețelei de magazine fizice, ci și de online, Carrefour propunându-și să devină o ”companie de retail digital”.
Carrefour România a raportat o cifră de afaceri de 672 de milioane de euro pentru cel de-al treilea trimestru al anului trecut, în creștere cu 8,8% în termeni comparabili față de aceeași perioadă a anului 2021. Astfel, piața locală înregistrează, din nou, a doua cea mai mare creștere la nivel european, cu o tendință de creștere stabilă și solidă de 8,8% în termeni comparabili, într-un context de inflație ridicată. Retailerul operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.