Carrefour vrea să relanseze magazinele ED
Carrefour a înregistrat din nou marca ED (European Discount n.r.), pregătindu-se astfel să relanseze conceptul de tip discount. Circa 30% din unitățile Dia deținute de companie în Franța urmează să fie transformate în magazine ED, restul locațiilor devenind Carrefour, potrivit publicaţiei Lineaires.
Conceptului ED este bine cunoscut în Franța, acest format de magazine funcționând în perioada 1975-2012. Ulterior magazinele au fost trecute sub brandul Dia, un lanț de magazine de tip discount care a fost vândut de Carrefour în 2011 și preluat din nou în 2014 de grupul francez.
Gerard Lavinay, CEO-ul rețelei Dia Franța din decembrie 2014, a ajuns la concluzia că doar 60-70% dintre magazine ar putea fi remodelate în unități Carrefour, restul de 200-300 de magazine Dia urmând să fie transformate în unități ED, potrivit sursei citate. Un prim val de remodelare este programat în luna aprilie, urmând să fie deschis un magazin pe lună în fiecare regiune.
Noua formulă ”veche” ar putea fi un hibrid între magazinele de tip discounter și cash&carry, care vizează clienți persoane juridice pe bază de înregistrare. Acest concept de magazine este similar magazinelor Supeco lansate de Carrefour în Spania în 2012. În prezent, Supeco operează 12 magazine în Spania și de asemenea a extins formatul în Brazilia și România.
Creștere de peste 10% a cifrei de afaceri în urma remodelării
Membrii sindicatelor au declarat că rețeaua Dia a avut o pierdere de peste 100 milioane de euro în 2014, iar noile planuri privind transformarea magazinelor, ar trebuie să genereze o creștere a veniturilor. ”Noile magazine ED ar trebuie să contribuie la creșterea cifrei de afaceri cu peste 10% în primul an”, au precizat reprezentanții companiei.
Celelalte formate de magazine ar trebui să genereze și ele creșteri, fiind preconizat un avans de 10% pentru magazinele cu suprafața mare care vor deveni Market, o creștere de 19% pentru unitățile mici care vor fi transformate în City și o majoare a veniturilor de 24% pentru magazinele Dia cu cea mai mică suprafață care vor fi remodelate în Contact.