Carrefour vrea să ajungă la o rețea de 1.500 de magazine în Italia până la finalul anului
Retailerul francez Carrefour intenționează să deschidă până la finalul anului 95 de magazine în Italia, atingând astfel pragul de 1.500 de locații pe această piață, scrie Esmmagazine.com.
Recent, retailerul a încheiat un acord cu Apulia Distribuzione pentru integrarea a 38 de magazine din Sicilia sub brandul Carrefour, la care se adaugă achiziția a 14 magazine Unes din Lombardia.
Christophe Rabatel, CEO Carrefour Italia, a declarat că retailerul a raportat în prima jumătate a anului 2021 o creștere a vânzărilor de 1,7% față de aceeași perioadă din 2020, respectiv un plus de 2,5% a afacerilor în ultimul trimestru din 2021.
Planurile de expansiune au fost reluate după ce, anul trecut, Carrefour anunțase că va închide 106 magazine proprii din Italia, dintre care 82 în format Express și 22 de unități Market. Compania finalizase deja și procedura prin care 769 de angajați urmau să își piardă locurile de muncă ca parte a planului de business pentru 2022.
Citiți și: Carrefour, parteneriate cu două cooperative și o nouă etichetă pentru legumele și fructele românești
Potrivit cotidianului Corriere della Sera, Carrefour ar fi luat această decizie pentru a limita declinul afacerilor și costurile în creștere cu forța de muncă. Retailerul estima la momentul respectiv că va reveni pe profit în 2022 ca urmare a acestor decizii.
Carrefour Italia angaja anul trecut 16.000 de oameni, în 18 regiuni, și opera o rețea de 1.450 de magazine.
Pe piața din România, Carrefour operează cu patru companii – Carrefour România, Artima, Columbus și Supeco Investment. Retailerul francez a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri cumulată de 13,10 miliarde de lei, în creștere cu circa 3% față de anul precedent.