Carrefour lansează a treia ediție a programului „Creștem România BIO”

Pentru al treilea an consecutiv, Carrefour România sprijină producătorii de legume și fructe în conversia la agricultura ecologică, prin programul original „Creștem România BIO”. Drept urmare, producătorii care dețin în proprietate o suprafață minimă cultivată de 2.000 de metri pătrați de sere sau solarii, sau de două hectare pentru culturi în câmp deschis, și sunt interesați de conversia la agricultura ecologică sau care au început deja procesul de conversie se pot înscrie în program între 1 și 30 aprilie. Carrefour lansează a treia ediție a programului „Creștem România BIO”

„Ambiția Comisiei Europene este ca până în 2030 suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25% din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat. Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm «Creștem România BIO» ca demers strategic prin care punem umărul la crearea unor noi standarde în agricultură și la întărirea ecosistemului de producători, organisme de certificare și consumatori. Din agricultura bio avem cu toții de câștigat: mediul este mai bine protejat, consumatorii au acces la alimente mai bune și mai sănătoase, iar producătorii primesc un sprijin prețios pentru a obține certificarea – un proces adesea anevoios, ce necesită timp și resurse pe care majoritatea nu le au. Iar acest program continuă pentru că suntem convinși că viitorul este despre o hrană mai bună pentru toți și un mediu mai sănătos”, spune Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.

Fermierii selectați primesc asistență pentru certificare Ecocert, costurile fiind suportate integral de Carrefour pe toată durata procesului. Beneficiarii au, de asemenea, garanția unor contracte ferme pentru desfacerea producției în hypermarketurile Carrefour, inclusiv pe perioada conversiei și timp de doi ani după obținerea certificării. Anul acesta, pe rafturile Carrefour vor ajunge primele căpșune 100% bio ale primului agricultor certificat eco în cadrul acestui program.

În primii doi ani de funcționare, 2019 și 2020, în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au început încă de anul trecut să le ofere clienților magazinelor Carrefour produse proaspete – legume și fructe – provenite din culturi aflate în proces de conversie.

Și în acest an, în funcție de sezon, clienții vor găsi pe rafturi: salată verde, ceapă, roșii, dovlecei, zucchini, ardei, castraveți, zmeură, mure, pepene verde și galben, morcovi, cartofi albi și mov, alune de pădure, mere, verdeață, usturoi verde, plante aromatice, toate purtând eticheta unică de la Carrefour „în conversie la BIO”.

Programul este implementat în parteneriat cu Ecocert, organism care asigură serviciile de certificare a producției agricole, atestând conformitatea produselor cu standardele ecologice.

Beneficiile producătorilor, viitori parteneri Carrefour:

un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători bio, precum și garanția că își vor putea vinde recolta la prețuri corecte în rețeaua magazinelor Carrefour;
preluarea costurilor de certificare pentru toată perioada de conversie, atât în cazul agricultorilor care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și în cazul celor care sunt deja în proces de conversie;
consiliere pentru procesul de conversie la bio, în ceea ce privește procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
promovarea și vânzarea produselor rezultate din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională. Carrefour este primul retailer care a introdus această etichetă prin care sprijină agricultorii în procesul de conversie și, totodată, desfășoară acțiuni de educare a consumatorilor cu privire la beneficiile produselor organice;
susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing și promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
Ascensiunea produselor BIO și importanța mărcilor private
O categorie dinamică, care a bifat creșteri double digit în valoare în ultimul an, piața produselor BIO se bucură de popularitate în rândul...
Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România
Produsele „made in Romania”, o carte câștigătoare pentru Carrefour România
Orientarea consumatorilor către produsele locale este un trend de necontestat pe piața locală, iar Carrefour România se numără printre...
 Carrefour România, peste 7.425 de tone de legume produse local vândute în 2020
Carrefour România, peste 7.425 de tone de legume produse local vândute în 2020
Carrefour România a vândut anul trecut peste 7.425 de tone de legume și verdețuri produse local, prin Cooperativa de la Vărăști, potrivit...
Carrefour lansează a doua ediție a programului „Creștem România Bio”
Carrefour lansează a doua ediție a programului „Creștem România Bio”
Carrefour România lansează a doua ediție a programului de sprijinire a fermierilor români care vor să facă trecerea la agricultura ecologică....