Carrefour face o nouă achiziție pe segmentul magazinelor bio

Grupul francez de retail are acordul Tribunalului Comercial de la Paris pentru a prelua lanțul de magazine Bio c'Bon, tranzacție care vă întări poziția Carrefour pe piața jucătorilor bio. De altfel, Bio c’Bon va fuziona cu So.bio, lanțul de magazine specializate intrat în posesia Carrefour anul trecut, dar brandul va fi păstrat. Carrefour face o nouă achiziție pe segmentul magazinelor bio

Mai exact, Bio c'Bon va reprezentat formatul de magazin urban specializat pe categoria produselor organice, în timp ce sub numele So.bio vor funcționa formatele mai mari de la periferie.

Potrivit publicației LSA, grupul francez plătește 115 milioane de euro pentru achiziția Bio c'Bon. Din această sumă, 60 de milioane vor merge numai către creditori, alte 20 de milioane de euro reprezintă datoria bancară și încă 25 de milioane reprezintă răscumpărarea acțiunilor și plata chiriilor.

Cu aproximativ 115 magazine, Bio c'Bon este al treilea cel mai mare lanț de magazine organice din Franța, după Naturalia și Biocoop. Retailerul deține și patru magazine în afara Franței, la Bruxelles. Deși cererea pentru produse alimentare din categoria bio este în creștere, Bio c'Bon nu a putut fructifica acest val din cauza planurilor de extindere prea ambițioase care au generat costuri greu de acoperit.

Pentru a-și asigura parte din finanțare, Bio c'Bon a atras peste trei mii de investitori privați în schimbul unei randament de 7% pe care nu l-a putut asigura, prin urmare a returnat parte din finanțarea atrasă în acest fel. Mai mult, inclusiv din cele 115 milioane de euro pe care Carrefour le plătește pentru preluarea Bio c'Bon, 10 milioane sunt destinate micilor acționari privați.

Într-o scrisoare destinată angajaților Bio c'Bon, publicată pe Twitter de Alexandre Bompard, CEO Carrefour, acesta le transmite că „preluarea Bio c'Bon și integrarea sa în So.bio duce la constituirea unui jucător important pe piața magazinelor specializate. Ambiția noastră este să păstrăm rețeaua, brandul, echipele și convingerile Bio c'Bon și să combinăm valorile sale cu cele ale So.bio, care sunt compatibile și complementare. Bio c'Bon va fi imaginea pentru magazinele organice urbane, premium, de format mediu, iar So.bio va fi reperul pentru magazinele mari, de la periferie. Împreună vom construi o rețea de magazine bazată pe o gamă de produse de marcă, riguros selectate, pe un sortiment de produse regionale și locale, la un preț corect, accesibil, care să permită mai multor consumatori să mănânce alimente organice în fiecare zi și să beneficieze de oferte foarte atractive.”

Recent, Carrefour a mai făcut un pas în extinderea sa pe piața specializată a produselor bio. Potrivit companiei internaționale de research și consultanță IGD, a preluat și lanțul de magazine Bioazur. Este vorba despre cinci locații din sud-vestul Franței care vor intra în portofoliul retailerului francez tot prin filiala So.bio.

De altfel, și So.bio face parte din grupul Carrefour doar de anul trecut, în urma unei preluări care a vizat opt locații. Până în acest moment, rețeaua So.bio a ajuns la 22 de magazine, dar planurile vorbesc despre alte opt locații care vor fi inaugurate până la finalul acestui an.

Sursă foto: lsa-conso.fr

Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Republica BIO, retailerul care a pariat pe puterea produselor organice
Cu vânzări de peste opt milioane de lei, impulsionate de interesul tot mai mare al consumatorilor pentru un stil de viață cât mai sănătos,...
Republica BIO: 2020, primul an cu profit și vânzări de 6,4 mil. lei
Republica BIO: 2020, primul an cu profit și vânzări de 6,4 mil. lei
Republica BIO, unul dintre principalii jucători de pe piața produselor BIO și naturale din România, a înregistrat în 2020 dublarea cifrei de...
Strategia Carrefour la nivel european: divizii închise în Franța, servicii noi în Polonia
Strategia Carrefour la nivel european: divizii închise în Franța, servicii noi în Polonia
La o privire de ansamblu, planurile Carrefour pentru piețele europene vizează o reașezare clară a businessului, mai ales sub presiunea noilor...
Radiografia unui fenomen care convertește consumatorii la un nou stil de viață
Radiografia unui fenomen care convertește consumatorii la un nou stil de viață
Dacă în urmă cu câțiva ani termenul „bio” era cunoscut doar de către o anumită categorie de consumatori, în prezent acesta se bucură de...