Carrefour achiziționează lanțul brazilian de retail Grupo BIG
Retailerul Carrefour a anunțat achiziția lanțului concurent brazilian Grupo BIG pentru 1,1 miliarde de euro. Înțelegerea vizează creșterea expunerii în Brazilia, a doua cea mai mare piață pentru Carrefour după cea franceză.
Achiziția este cea mai mare făcută de CEO-ul Alexander Bompard de când a preluat comanda în 2017. Dacă va fi aprobat de autoritățile de reglementare, acordul va duce la crearea unei entități care încorporează atât Carrefour Brazilia, cel mai mare jucător local în comerțul cu amănuntul și Grupul BIG, al treilea ca mărime. Compania rezultată ar avea vânzări de aproximativ 15,3 miliarde de euro și operează 876 de magazine, potrivit celor de la Financial Times.
Grupul BIG este deținut de fondul de capital privat Advent International, care a cumpărat 80% din participația sa de la retailerul american Walmart în 2018.
Divizia braziliană a Carrefour va emite 70% numerar și 30% acțiuni noi pentru a cumpăra Grupo BIG. La încheierea tranzacției, în 2022, Carrefour Brazilia va deține 67,7% din noul grup, iar Advent și Wal-Mart vor deține împreună 5,6%.
Directorul financiar al Carrefour, Matthieu Malige, a declarat că achiziția este în concordanță cu strategia de finalizare a tranzacțiilor mici și mijlocii ce are ca scop îmbunătățirea prezenței în zonele cu creștere rapidă.
La jumătatea acestei luni, Carrefour a anunțat achiziția a 172 de magazine Supersol în urma unei tranzacții de 78 de milioane de euro. Tranzacția presupune preluarea supermarketurilor și magazinelor de tip convenience aflate în mare parte în regiunile Madrid și Andaluzia și consolidează poziția Carrefour pe locul doi în topul retailerilor din Spania. Magazinele Supersol făceau parte din grupul lituanian Maxima și, potrivit datelor Carrefour citate de FoodBev Media, magazinele pe care le va prelua grupul francez au înregistrat în 2019 vânzări nete de aproximativ 450 de milioane de euro.