Cargus investește câteva milioane de euro în rețeaua de lockere și infrastructura IT
Cargus, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de curierat din România, va aloca un buget de câteva milioane de euro în dezvoltarea rețelei de lockere și în infrastructura IT necesară, miza următorilor ani fiind zona de livrări out-of-home, a declarat Olivier Van Houtte, CEO-ul companiei.
“Investiția în out-of-home este un punct cheie în strategia noastră pentru următorii trei ani, pentru a fi mai aproape de consumatorii noștri. Traversăm în ultimii ani foarte multe schimbări, inclusiv a modului în care facem cumpărături. Înainte de pandemie consumatorii români erau destul de reticenți în a comanda online. Acum procentul celor care comandă online a urcat la 40%, față de doar 17% înainte de pandemie”, a punctat Olivier Van Houtte.
Cargus a lansat propria rețea de lockere, primele 300 fiind inaugurate în București pentru a testa reacția shopperilor. Planurile vizează atingerea unui număr de 7.000 de lockere în următorii doi ani. De asemenea, compania a deschis 900 de locații tip PUDO (Ship&Go) în cadrul partenerilor săi (florării, frizerii, magazine de proximitate), ținta fiind atingerea unui număr de 2.500 de astfel de puncte de colectare până la finalul acestui an.
Potrivit reprezentanților Cargus, lockerele vor fi amplasate și în magazinele retailerilor internaționali, fiind demarate deja parteneriate cu Kaufland (21 de lockere au fost deschise în unitățile Kaufland din București). În perioada următoare compania va începe amplasarea de lockere în benzinăriile OMV, Petrom, MOL, dar și în magazinele Carrefour și Profi.
“Parteneriatul cu PayPoint va ajuta mult la dezvoltarea rețelei, vrem să ajungem să livrăm 40.000 de colete pe zi out-of-home, reprezentând 20% din livrările totale ale Cargus”, a completat Yannick Mooijman, Chief Commercial Officer Cargus România.
În acest an, Cargus România a investit 4 milioane de euro în soluții digitale, printre care și aplicația de mobil Cargus, 8,5 milioane de euro în infrastructura logistică. În următorii doi ani valoarea investițiilor se va ridica la 55 de milioane de euro. Anul acesta compania a deschis nouă centre logistice, cel din Dragomirești-Vale (județul Ilfov) din cadrul CTPark București fiind cel mai mare și urmând să tripleze capacitatea de operare a curierului.
Potrivit datelor Cargus, piața de curierat din România a atins valoarea de 7 miliarde de lei, urmând să raporteze pentru acest an o creștere de 10%.