Bonapp, extindere națională în 150 de orașe noi alături de PENNY România
Bonapp, startup-ul românesc ce combate risipa alimentară și pune în legătură consumatorii cu retailerii care vând alimente aproape de data expirării, anunță îmbunătățiri tehnice și extinderea în toate județele din România prin adăugarea a peste 150 de orașe noi în care există magazine PENNY.
Aplicația Bonapp este disponibilă pe iOS și Android, iar utilizatorii din toate orașele din România în care PENNY are magazine vor putea acum să cumpere o gamă de produse alimentare care se apropie de data expirării, cu un discount de minim 50%.
Până acum, peste 250.000 de utilizatori din România au descărcat aplicația în București, Cluj-Napoca și Brașov, salvând astfel 300 de tone de alimente de la a fi aruncate.
„Managementul risipei alimentare este o prioritate pentru noi, astfel că prin procesele noastre interne încercăm să reducem cât se poate cantitatea de deșeuri alimentare. Parteneriatul cu Bonapp a venit ca un pas natural pentru PENNY România, iar extinderea în 150 de orașe din țară până la final de an este cu adevărat un lucru extraordinar. Tot procesul este integrat și automatizat, fiind foarte ușor pentru colegii noștri din magazine și clienți să utilizeze aplicația”, a spus Dan Crișan, COO PENNY.
La nivel global, se irosește 40% din totalul de alimente disponibile, potrivit WWF. Numai risipa alimentară reprezintă 10% din toate gazele cu efect de seră la nivel mondial. Pe lângă schimbările climatice tot mai prezente, risipa alimentară cauzează și pierderi semnificative în rândul marilor lanțuri de retaileri. Numai în România, 2,2 milioane de tone de alimente ajung la gunoi în fiecare an, potrivit Agenției Europene de Mediu.
În prezent, Bonapp a obținut finanțări de 1,4 milioane euro prin business angels și finanțări de tip venture capital. În prezent, fondatorii companiei colaborează cu o serie de investitori internaționali pentru o nouă rundă de finanțare.
Bonapp a fost lansată la București în noiembrie 2021 de către antreprenorii francezi Diego Roy de Lachaise, Luka Zivkovic, și Grégoire Vigroux.
PENNY este conceptul grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 379 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 7.300 de angajați.