Auchan, parteneriat cu VTEX pentru dezvoltarea magazinului online
Auchan România demarează un parteneriat cu VTEX, platforma enterprise de comerț digital, prin care va integra noi funcționalități pentru cumpărătorii online. Astfel, utilizatorii vor avea parte de o experiență îmbunătățită, pe toate dispozitivele folosite, pe tot parcursul cumpărăturilor efectuate pe auchan.ro, atât din punctul de vedere al consultării ofertei de produse și modalităților de transport, cât și din punctul de vedere al acompanierii parcursului de cumpărare cu experiențe dedicate și promoții prin cardul de fidelitate MyCLUB Auchan. În plus, vor putea fi activate, în viitor, servicii precum VTEX Live Shopping sau listele de abonare pentru cumpărături recurente.
Proiectul de migrare al platformei prin parteneriatul cu VTEX vizează un plan complet de actualizare și îmbunătățire a experienței clienților în magazinul auchan.ro: de la informații cât mai complete pentru produsele listate, la extinderea gamei de produse și continuarea integrării beneficiilor cardului MyCLUB Auchan. Reprezentanții companiei estimează că până în luna septembrie a acestui an, site-ul auchan.ro va fi integrat complet în noua platformă.
„Asistăm în continuare la o evoluție a comerțului digital, în care investim constant și continuăm să o facem, pentru a îmbunătăți și mai mult experiența digitală și pentru a răspunde mai bine așteptărilor clienților noștri. Ne dorim să oferim clienților auchan.ro o experiență plăcută, rapidă și completă, pe tot parcursul lor la cumpărături, adaptată, indiferent de dispozitivul folosit, pentru cumpărăturile online. Prin parteneriatul cu VTEX, vom pune la dispoziția lor noi funcționalități ce vor simplifica achiziția produselor preferate și care vor însoți clienții în descoperirea celor mai bune oferte. Practic, aceștia vor beneficia de suport din momentul accesării site-ului și până când comanda a ajuns în casele lor, dar și de servicii noi, precum live shopping sau liste de abonare pentru cumpărături recurente, două dintre cele mai importante tendințe din e-commerce”, a declarat Teodor Șerban, Director Eficiență și Proiecte în cadrul Auchan Retail România.
„Pe măsură ce obiceiurile și cerințele consumatorilor se schimbă, soluțiile tehnologice evoluează. Flexibilitatea și scalabilitatea VTEX ne-au permis să oferim unuia dintre cei mai mari retaileri alimentari din România soluții complete și integrate de comerț digital, care vor juca un rol esențial în activarea strategiilor de business ale companiei. Funcționalitățile VTEX vor ajuta la o mai bună experiență de cumpărături pentru consumatori, setând noi standarde de shopping online pentru un retailer alimentar major”, a precizat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
Citește și: Ionuț Ardeleanu, Auchan Retail România: „Hypermarketul poate fi o armă redutabilă pentru comerțul viitorului”
Odată cu noua platformă VTEX, site-ul auchan.ro va putea activa cu ușurință noi funcționalități, aliniate trendurilor internaționale de cumpărare online, care să răspundă nevoilor clienților și să le ofere acestora o experiență cât mai actuală și complexă.
Printre inovațiile ce vor fi implementate se numără posibilitatea de a combina mai multe modalități de livrare pentru aceeași comandă, dar și funcția de Live Shopping sau cea de suport și liste de abonare pentru cumpărături recurente. O tendință actuală a industriei de e-commerce, live shopping-ul, sau comerțul prin livestreaming, este preferat din ce în ce mai mult de către cumpărătorii online. Acesta reprezintă o prezentare live a produsului, în care utilizatorii pot pune întrebări la care doresc să primească un răspuns și cumpăra printr-un simplu click.
Auchan Retail România are în portofoliu 213 magazine, cuprinzând 33 de hypermarketuri, 5 supermarketuri și 175 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care 166 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Recent, retailerul a inaugurat cel de-al doilea centru logistic din România, o investiție de 19 milioane de euro. Compania a raportat în ultimul an financiar o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro.
VTEX a intrat oficial pe piața din România în anul 2018. De atunci compania și-a consolidat prezența pe piață prin încheierea de parteneriate cu clienți din diferite segmente, oferindu-le soluții de comerț digital personalizate pentru domeniile lor de activitate. De asemenea, compania a încheiat parteneriate strategice cu multiple companii prezente local pentru implementarea serviciilor și produselor VTEX.