Annabella își consolidează prezența în mediul rural
Annabella, retailerul deținut de familia Mutu, continuă investițiile în expansiune în mediul rural și deschide o nouă unitate comercială. Deschisă în localitatea Frâncești, județul Vâlcea, aceasta este prima inaugurare a comerciantului bifată în 2023 și magazinul cu numărul 99 la nivel de rețea.
”Ca parte a strategiei Annabella este și zona rurală unde există potențial foarte mare dat fiind faptul că nu există o concurență acerbă. Drept urmare, în ultimii ani, am mizat pe dezvoltare atât în urban, cât și în rural, astfel că am ajuns în prezent să deținem 40 de unități comerciale în rural”, a declarat Alexandru Jitariu, Director de Marketing Annabella.
Magazinul nou deschis are o suprafață de vânzare de aproximativ 400 de metri pătrați, cu o sortimentație de 6.500 de SKU-uri. ”Avem un focus sporit pe zona de vitrină asistată, zona de legume și fructe și articolele non-food care să le fie utile în gospodărie clienților noști. În plus, magazinul beneficiază și de cornerul Râureni pe care îl replicăm în fiecare magazin nou încă din 2016”, a mai punctat managerul.
Annabella, focus pe eficientizare și dezvoltare
Același concept de magazin ca și format, sortimentație și spațiu de vânzare a fost deschis și în comuna Mihăești la finalul anului trecut. ”În luna decembrie am deschis un magazin de format mare în comuna Bălcești. Investim constant în expansiune și în eficientizarea businessului, astfel că analizăm cu atenție performanța fiecărei locații pe care o operăm și dacă nu livrează în linie cu așteptările închidem magazinul respectiv. Anul trecut, de exemplu, am închis trei supermarketuri”, a adăugat Alexandru Jitariu.
În ceea ce privește bilanțul din perspectivă financiară, compania și-a menținut trendul ascendent, cu o creștere double digit. Businessul Annabella a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de peste 388 de milioane de lei, reprezentând un avans de 12% față de 2020, respectiv un profit net de 15,6 milioane de lei (+5%). Pentru acest an, grupul își propune să păstreze în continuare ritmul de creștere din anul anterior pentru divizia de retail, estimând un avans de aproximativ 9-10%. La fel ca și anul trecut, un rol important în ecuația de creștere îl va avea și expansiunea.
Anul trecut, Annabella a fost "detronată" în topul celor mai mari jucători independenți de comerciantul La Cocoș, care a reușit să bifeze anul trecut o creștere a businessului de 72%, până la 549,35 de milioane de lei. Rezultatul îl plasează pe prima poziție în topul Local Key Accounts pe piața locală în 2021, devansând rețeaua deținută de soții Dorina și Dan Mutu.
Te-ar putea interesa și: Alexandru Șoacăte, Annabella: Crizele au oportunitățile lor, trebuie să le identifici și să acționezi